joomla template te "smal"

Status
Niet open voor verdere reacties.

dates online

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2010
Berichten
20
Goede dag,

Ik wilde mijn site een ander uiterlijk geven en ben een beetje met templates in de weer gegaan. NU heb ik alleen 1 probleem en dat is dat het gedeelte waar de foto's en tekst staan te smal is, hierdoor komen de foto's niet naast elkaar maar onder elkaar. ( normaal gesproken staan er 3 foto's naast elkaar)

Ik heb al lopen zoeken in css maar ik kan maar niet vinden wat ik hier nou moet veranderen.

het gaat om www.datesandmore.nl

Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen, het zal iets heel simpels zijn, maar helaas heb ik er nog niet zoveel verstand van en ben dus een beetje aan het "prutsen"
 
als je je css file even post dan wil ik er wel even naar kijken.
 
haha, ik bedoelde het bestand en niet de inhoud lol, nu is je post 10km lang geworden haha.

anyways, ik denk dat het hier zit:

.contentLayout .content
{
position: relative;
margin: 0;
padding: 0;
border: 0;
float: left;
overflow: hidden;
width: 439px;
}

die 439px;

zet die eens op 500 of 550 en kijk eens of je verschil ziet.
 
haha, ik bedoelde het bestand en niet de inhoud lol, nu is je post 10km lang geworden haha.

anyways, ik denk dat het hier zit:

.contentLayout .content
{
position: relative;
margin: 0;
padding: 0;
border: 0;
float: left;
overflow: hidden;
width: 439px;
}

die 439px;

zet die eens op 500 of 550 en kijk eens of je verschil ziet.

Top dat is het inderdaad.

Onwijs bedankt en inderdaad had beter het bestand kunnen doen haha, weet alleen niet hoe ik dat moest doen ;) maar het is inderdaad dit stukje. Bedankt voor je snelle hulp:thumb:
 
haha, ja toevallig zag ik het probleem al voordat je gereageerd had :)

waar je op moet letten is dat de breedte van je menu-tje aan de linkerkant + de breedte die je zojuist hebt aangepast niet boven de 876px komen.
 
mocht je toch meer breedte nodig hebben dan kun je deze aanpassen:

.contentLayout
{
margin-bottom: 0px;
width: 876px;
position: relative;
}

of je maakt je menu wat smaller.hier:
.sidebar1 {
border: 0 none;
float: left;
margin: 0;
overflow: hidden;
padding: 0;
position: relative;
width: 218px;
}
 
mocht je toch meer breedte nodig hebben dan kun je deze aanpassen:

.contentLayout
{
margin-bottom: 0px;
width: 876px;
position: relative;
}

of je maakt je menu wat smaller.hier:
.sidebar1 {
border: 0 none;
float: left;
margin: 0;
overflow: hidden;
padding: 0;
position: relative;
width: 218px;
}

Ok nou ik heb het inmiddels gedaan, alleen kom ik elke keer weer een ander probleem tegen haha..

Als ik het menu kleiner maak, dan zie ik simpelweg het menu ook niet meer helemaal en wordt er alleen een deel afgeschaaft zeg maar.
Verder kom ik nu net in de war met dat de breedte er niet in past ( zie site) nu dacht ik als ik nou gewoon het 1e wat ik veranderd had nog wat hoger zet, dan lukt het wel, maar helaas valt die er dan weer onder. Dus kan ik meer ruimte nog creeren waardoor wel alles naast elkaar komt te staan maar wel netjes binnen de lijnen ( die paarse)

Kan ik trouwens de 1e post van mij iets kleiner maken? hoe kan ik de css bijvoorbeeld vanaf de site downloaden naar mijn laptop zodat ik die gewoon hier kan posten? Anders blijft de post zo groot.

Aldoende
 
Laatst bewerkt:
al voor je gedaan.

gewoon copy paste in een text editor, opslaan als style.css en als bijlage posten.Bekijk bijlage style.txt

owja hij pakt geen .css bestanden dus heb em gerenamed naar txt
 
al voor je gedaan.

gewoon copy paste in een text editor, opslaan als style.css en als bijlage posten.Bekijk bijlage 120047

owja hij pakt geen .css bestanden dus heb em gerenamed naar txt

thnx gedaan ;) dat is even wat overzichtelijker.

Want had jij toevallig mijn andere vraag nog gelezen ( niet ongeduldig bedoeld hoor haha) maar stond er een beetje onduidelijk vond ik,
 
Laatst bewerkt:
het klopt dat je tekst wordt afgesneden. je content is te breed.

de volledige breedte is nu 876.
het menu is 218.
dan hou je nog 658 over voor je content en jij hebt em 750 gemaakt.

ik snap dat je ze alledrie op een rij wilt hebben, maar ik zelf zou de afbeeldingen(thumbnails) wat kleiner maken.
 
het klopt dat je tekst wordt afgesneden. je content is te breed.

de volledige breedte is nu 876.
het menu is 218.
dan hou je nog 658 over voor je content en jij hebt em 750 gemaakt.

ik snap dat je ze alledrie op een rij wilt hebben, maar ik zelf zou de afbeeldingen(thumbnails) wat kleiner maken.

Ja precies ik snap het. Ik zal nog even wat kijken inderdaad of ik dat kan doen, alleen het rare is als je op www.dates-online.nl kijkt dan kan het wel naast elkaar met in mijn ogen zelfde grootte van alles :eek:

Ik ga overigens eens die over nemen kwa grootte, dan moet het hier ook lukken ;) ik laat nog even weten als het gelukt is .
 
Laatst bewerkt:
Goede dag,

NOu ik ben gisteravond nog wat bezig geweest, maar het wil me maar niet lukken.

Is het een erg brutale vraag als ik je een prive mailtje stuur met inloggegevens zodat je zelf kunt kijken :eek: Misschien ook makkelijker voor jou ipv heel de tijd reageren.

Ik zie trouwens dat ik geen prive bericht kan sturen haha

gr
 
Als je je even registreert hier op mijn site dan heb ik je e-mail zonder dat jij of ik dat tentoon hoeft te stellen op internet.
http://www.hannemaster.nl/index.php?option=com_user&view=register

het is een lege website met dummiecontent mocht je je afvragen wat er allemaal op die website staat.

mocht een mod dit lezen, ik vind het wel een beetje gierig dat je niet eens een pm kan sturen ookal help je al jaren mensen.:confused:
 
Als je je even registreert hier op mijn site dan heb ik je e-mail zonder dat jij of ik dat tentoon hoeft te stellen op internet.
http://www.hannemaster.nl/index.php?option=com_user&view=register

het is een lege website met dummiecontent mocht je je afvragen wat er allemaal op die website staat.

mocht een mod dit lezen, ik vind het wel een beetje gierig dat je niet eens een pm kan sturen ookal help je al jaren mensen.:confused:

Ik heb me aangemeld op de site ;) tot spreeks
 
Ik wil bij deze ScorpionX heel erg bedanken voor zijn hulp omtrend de bovenstaande site. Alles is met zijn hulp weer in orde en de site wordt langzaam wat het moet worden.:thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan