Joomla van linux naar windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

arie2507

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2001
Hallo,

ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven op de volgende vraag.

voor onze vereniging ben ik gevraagd de wedsite weer bij te gaan houden.
Degene die dat ooit heeft opgezet heeft daar een mooie site van gemaakt, maar ik heb wel de inlog van de site, maar meer niet.

Deze persoon heeft de site ondergebracht bij melissa-ict en werkt met Linux.
ik werk met windows7 en kan wel tekst plaatsen, maar foto's, afbeeldingen en doc. uploaden lukt niet.

het betredft versie 1.5.0.xx

Kan het zijn dat door bepaalde linux?? instellingen mijn windows hier niet mee werkt??

Sorry voor de lange stof.

je beheerd alles via de internetbrowser? fan zou het niets uit mogen maken.

Zou het ook niet kunnen zijn dat er bij de hoster (melissa-ict) bepaalde zaken anders ingesteld staan.
Anders houdt ik het voorlopig bij tekst en zal ik op zoek gaan naar een andere hoster.

bedankt voor je reactie.

Ik las ergens (hier en hier) dat het misschien de flash-uploader kan zijn, die in de weg zit.
En heb je het ook al eens geprobeerd met een andere browser?

Laatst bewerkt:
CSSHUNTER

SUPER. De oplossing is idd de flash-uploader uitschakelen.
Nu kan ik tenminste weer foto's meeplaatsen.

Enorm bedankt. :)

Hoi Arie,
Hoera! - Ik zal even mijn zoekstrategie verklappen, want ik gebruik zelf geen Joomla en weet totaal niet hoe Joomla precies in elkaar zit en wat voor schermen er opduiken als je wilt uploaden. Maar het leek me dat royb3 gelijk had: als je de site online beheert, zal het niet aan Windows of de host liggen (als reserve had ik nog de vragen of je als beheerder alle rechten had, en of de laatste update al was binnengehaald).
Aldus:
  • Wilde ik eerst weten hoe je in Joomla normaal gesproken iets moet uploaden.
  • En deze keer had ik geen trek om te zoeken op "Joomla tutorial", om daarna allerlei tutorials te gaan doorlezen.
  • Dus stelde ik de vraag rechtstreeks aan Google: "joomla hoe foto uploaden".
  • Onschuld loont soms! ;) Via een paar "probleem met"-klikjes had ik binnen 3 minuten iets wat me niet onwaarschijnlijk leek (een paar vragen hadden een treffende gelijkenis: "ik heb een site overgenomen en nu ...").
Zo is 't gekomen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
je hebt gelijk

beste hunter,

Normaal gesproken vind ik het meestal zelf, maar ik keek op Dutch joomla forum en kwam daar wel mogelijke oorzaken tegen, maar niet zo gedetailleerd.

ik waardeer je manier van werken en dank je voor je tijd.
(vat het niet verkeerd op hoor) maar ik ben blij met mensen zoals jij.

No problem, nix aan de hand, blij dat m'n zoekmethode in dit geval werkte (afdeling "de uitdaging van het onbekende"; ben ik dol op).
Normaal gesproken vind ik het meestal zelf
Was ook niet bedoeld als terechtwijzing of zo, want je moet bij Google ook mazzel hebben met de zoekwoorden die je intikt. :)

Geluk!
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan