Joomla website lokaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogteijling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Berichten
4.261
Hallo allemaal,

We hebben een Joomla website die ooit door iemand anders gemaakt is voor onms bedrijf.
Nu doe ik wel eens kleine aanpassingen aan de website.
Het leek me handig om de website lokaal te zetten zodat ik eerst kan testen voordat ik een grotere wijziging aanbreng.
Ik heb nu USB webserver draaien op een USB stick.
Wanneer ik nu lokaal een compleet nieuwe website installeer doet eze het gewoon zoals het hoort.
Wanneer ik nu onze live website kopieer naar de USB webserver dan krijg ik hem niet aan de praat.
Ja, ik exporteer en importeer ook de mysql database m.b.v. MYPHPADMIN.

Iedere keer wanneer ik lokaal de website probeer te openenen (http://localhost:8080) vraagt ie of ik het bestand wil opslaan, wanneer ik dit dan doe slaat ie een bestandje op wat dan de index.php blijkt te zijn wanneer ik deze open met wordpad.
opslaan.png


Weet iemand hoe onze mijn website lokaal kan laten draaien.

Groeten Marcel
 
Hallo Marcel,

Ik denk dat U voor de eerste keer gebruikt maakt van deze server. Zelf gebruik ik XAMPP. Dit pakket is ook heel makkelijk te configureren (installeren en starten) en kan op een USB. Misschien kunt u dat eens proberen. Als het dan nog niet werkt dan ligt het niet aan de software maar eerder aan uw joomla (wat mij onlogisch lijkt).

Groetjes sentmen.
 
Hallo Sentmen,

Je mag me gerust met JE aanspreken hoor :)
Ik heb xxamp geprobeerd te installeren maar daar liep ik tegen een port (443) conflict aan.
De USB webserver die ik nu gebruik werkt gewoon omdat ik een nieuwe Joomla installatie heb uitgevoerd hierop en deze werkt 100%.
Nu dacht ik deze Joomla installatie te vervangen door onze website maar ik krijg hem dus niet werkend.

Ik zal xxamp nog eens proberen te installeren op een USB.

Groeten Marcel
 
Krijg dezelfde melding, mysql start wel maar apache wil niet starten, heeft iets te maken met een port 443 die al in gebruik is.
port 443 wordt op onze server (waarop deze computer is aangesloten) gebruikt voor Outlook Web Access.
Weet je misschien hoe ik de port in xxamp kan veranderen ?

Groeten Marcel
 
Hallo Marcel,

De poort kan je veranderen door het bestand xampp\apache\conf\extra\httpd-ssl.conf te openen en (bij mij lijn op 41) de regel Listen 443 aan te passen naar het gewenste poort.

Groetjes Sentmen.
 
Dank je.
Ik ga dit maandag op kantoor even proberen.

Groeten Marcel
 
Heb zojuist de 443 veanderd naar 440 en 1234 maar het resultaat is nog hetzelfde.
Code:
De Apache2.2-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: 
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.
Dit is de foutmelding die ik terug vind in het Windows system log.

Groeten Marcel
 
Helaas is het nog niet opgelost.
Gelukkig is het niet van levensbelang dat ik dit werkend zou krijgen.
In ieder geval iedereen bedankt voor de moeite en hulp.
Ik zet de status wel op opgelost.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan