Joomla/Wordpress, welke PHP versie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogteijling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Hallo allemaal,
Momenteel hebben wij een Joomla 1.5.26 website.
Ik wilde eens wat experimenteren met Wordpress en daarom heb ik een submap gemaakt om veilig en onafhankelijk van de huidige website te kunnen werken.
Wanneer ik Wordpress probeer te installeren komt de melding:
Op deze server draait PHP versie 4.4.9, maar WordPress 3.5.1 vereist minimaal PHP versie 5.2.4.
Vraag 1:
Ik neem aan dat ik bij onze hosting provider (Vuurwerk/Tele2) moet zijn op de PHP versie te verhogen ?

Vraag 2:
Heeft het verhogen van de PHP versie invloed op onze huidige Joomla website of blijft alles gewoon werken ?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
@hoogteijling. Vraag 1 kan ik bevestigend antwoorden, vraag twee weet ik niet maar ik zou de hostingprovider bellen want die kunnen je het precies vertellen.

vraag twee weet ik niet maar ik zou de hostingprovider bellen want die kunnen je het precies vertellen.
Ik denk dat ze op het Joomla forum een beter idee hebben van wat een nieuwe PHP versie met deze versie van Joomla doet. Ik kwam na een beetje zoeken dit tegen. Het lijkt er dus op dat de 1.5 tak van Joomla met redelijk nieuwe versies van PHP overweg kan. Het beste is natuurlijk om op je eigen PC een server met een nieuwe versie van PHP te installeren en daar je site op te zetten.

Moet zeggen dat ik het wel redelijk idioot vindt dat ze je met zo'n oude versie van PHP opschepen. Tijd om een andere hoster te zoeken?

Damnsharp en Naarling, beide bedankt voor de reacties.
@Naarling:
Moet zeggen dat ik het wel redelijk idioot vindt dat ze je met zo'n oude versie van PHP opschepen. Tijd om een andere hoster te zoeken?
Ik kan me voorstellen dat mijn hosting provider niet zomaar ongevraagd PHP gaat upgraden omdat er vast een hoop klanten zullen zijn die dan een website hebben die mogelijk niet meer 100% functioneert.
Het beste zo idd zijn om de website hier lokaal te laten draaien en alles goed testen voordat we PHP laten upgraden.
In het verleden heb ik wel eens zoiets geprobeerd maar ik kreeg het niet werkend, iets met een poort ofzo die al door iets anders gebruikt werd.
Heb je suggesties voor software om het te testen.

Groeten Marcel

Ik kan me voorstellen dat mijn hosting provider niet zomaar ongevraagd PHP gaat upgraden omdat er vast een hoop klanten zullen zijn die dan een website hebben die mogelijk niet meer 100% functioneert.
Ik begrijp best dat ze niet iedere update meteen op de server gooien. Maar we hebben het hier over een versie van meer dan vier jaar oud, de laatste update van de PHP 4 tak van PHP. Dat betekent dus meer dan vier jaar zonder beveiligingsupdates. PHP5 bestaat ondertussen al zeven jaar, me dunkt dat dat genoeg tijd is om server en sites te updaten.
Heb je suggesties voor software om het te testen.
XAMPP en WAMPP bieden een makkelijke manier om snel een server op te zetten op je PC.

Ik heb inmiddels XAMPP werkend op mijn PC en kan nu dus verder en het 1 en ander testen.
Bedankt allemaal zover.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan