Jouw thuisserver!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larske

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
Wat heb jij thuis voor server draaien?
- Services (http, ftp, mail, mysql, php, irc)
- Specs (Kloksnelheid, ram, etc.)
- OS (Windows xp, 2003, debian, freebie)

Ik heb thuis een servertje draaien wat als hoofdtaak heeft om mijn externe harddisk altijd beschikbaar te maken, ik zit namelijk veel op de laptop en dan is het makkelijker als je de externe harddisk zo aan kan klikken in plaats van dat je hem overal aan moet sluiten en stopcontact gebonden bent.

Daarnaast heeft het als 2e hoofdtaak dat de printer voor iedereen beschikbaar is, we zitten thuis namelijk met 3 laptops en dan is het niet handig als je weer de printer aan moet sluiten en moet wachten totdat je kan printen. Daarom kan nu iedereen de printer zo aan klikken.

Daarnaast heb ik er nog Apache als http server op draaien, php, mysql en irc voor de java chatapplet die ik aan het schrijven ben.

Dit alles draait op een pentium 4 1,7 ghz pc met 128 mb ram.

Ik heb hier heel simpel Windows XP op geknald omdat ik al die opties van 2003 niet nodig heb, en het draait dus dat er wat weinig ram op staat en xp op draait is voor mij geen probleem :)

Hallo Larske.

Heb hier 2 servers staan.

Zelfbouw amd athlon xp 1800, 512Mb, 80Gb Hd, 2 netwerkkaarten.
Deze draait, Xp pro, kerio winroute 6.2.0, kerio mailserver 6.0.3, BulletProof ftp server 2.21, Key Focus webserver 3.1.0, Mysql 4.0.18, php 4.3.6, ActiveFax server 3.0.0.150, en hostmonitor 4.14.

Hp Poweredge 4300, 2 X intel Pentium 3 550Mhz, 1Gb, 6 X 73Gb raid 5 + 73Gb raid 0, DLT4000 tapesreamer.
Deze draait, win 2k server, Acronis True Image 9. Wordt gebruikt als fileserver en backup server.

mysql en php 5 is beter dan 4
Als ik jou was zou ik upgraden.:confused:

Ik zie geen rede om te upgraden als het gewoon werkt, of jij moet zo'n geweldig argument hebben waarom het "beter" is?

Helemaal mee eens. En heeft ook nog eens niets met de vraag te doen.

Groetjes Erik Rothuis.

sorry, Ik wou het alleen even mededelen omdat steeds meer sites overgaan naar php 5 omdat die meer functie heeft enzo. (maar het is een mening)

Mijn "server"-park bestaat uit een pentium 2 250, pentium celeron 300, celeron 233, pentium 4 2,0 ghz laptop.
Twee daarvan draaien windows 2000 server, eentje windows 2003, eentje windows 2000 professional.
Dit zijn 3 domain controllers, waarvan eentje tevens zorgt voor de mail (exchange), eentje voor Citrix werkt. Daarnaast nog wat iis-dingetjes. Maar ook dus dns, dhcp enzo.
En eentje draait er dus een website-je en een ftp-servertje. (apache, php en mysql)

ik was nog even aan het kijken welke instellingen ik allemaal had enzo.

Ik heb een webserver draaien voor test doeleinden op een laptop. Pentium 4 2.66 Ghz, 512Mb, 80Gb HD, php & Mysql 5 (en een tijdje geleden had ik ook coldfusion MX erop draaien) en besturingssysteem is windows XP home.

Een server draaien met windows xp, zonder beveiligings mogelijkheden (XP Home) is al helemaal niet verstandig. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan