Joystep dansmat wordt niet herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

lienli

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2015
Hallo iedereen,

Ik heb een hele tijd terug een mat gekocht voor dance dance revolution. Het is een Joystepmat met verschillende aansluitingen, waaronder usb. Ik zou graag de mat aan willen sluiten op mijn pc (windows7), maar nu herkent hij de mat alleen niet.

Toen ik de mat heb gekocht stond er op de website (de website bestaat niet meer, anders had ik het wel terug gezocht), dat er soms herkenningsproblemen zijn met de mat. Zij raden toendertijd aan om een bepaald koppelstuk te kopen, maar omdat ik eigenwijs was, heb ik dat niet gedaan en nu werkt het natuurlijk niet.

Nu heb ik twee vragen:
Weet iemand misschien over wat voor koppelstuk ze het hier hadden? Dit lijkt mij de makkelijkste oplossing
Zo niet, kunnen jullie mij misschien verder helpen om mijn matten aan te sluiten?

Ik heb allerlei fora afgezocht maar kon eigenlijk niet veel vinden. Ik heb de matten op alle usb-poorten aangesloten, maar ze werken allemaal niet. Ik zag ook staan dat Stepmania, ondersteunende programma's had voor dansmatten. Dus ik heb dat gedownload, en dat wilde ook niet verder omdat ik d3dx9_43.dll nodig zou hebben.
Op dit punt ben ik ook maar weer gestopt, want ik wist eigenlijk niet helemaal precies wat ik aan het doen was en ik was ook al weer een uur of 3 aan het klooien en volledig gefrustreerd.
De foutmelding die ik krijg is de volgende:
usb mat.png

Alvast bedankt :D

Voor de DLL heb je dit nodig :
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=8109
Voor de mat zou je nog kunnen zoeken naar een driver, maar dan moet je gaan zoeken naar het exacte model/merk. want onder "joystep" is nergens iets te vinden.

Ik heb de link gevolgd. Directx gedownload. Stepmania gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, maar hij wil nog steeds niet werken. Nu heb ik nog een oudere versie van stepmania op mijn computer staan en die werkt wel, dus dan houdt ik het daar wel bij.

Het grootste punt is vooral dat het apparaat niet herkent wordt. Ik heb overal al gezocht op de mat naar specificatie van model en merk, maar ik kon geen specificaties op het ding vinden. Doos heb ik al heel lang niet meer.

Ik heb net de mat aan de computer bij mijn vriend aan de laptop gehangen. Daar maakt hij gewoon connectie.

Als hij daar wel werkt dan zou je in apparaatbeheer kunnen kijken onder welke naam/type hij herkend wordt.

ah ja, dat is een goed idee. De naam die ik heb zien staan is DDR. Maar goed, dat is ook vrij algemeen.
Volgende keer als hij bij mij is, zal ik het weer proberen en kijken of ik meer informatie kan vinden. Ik laat van me horen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan