Joystick control?

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeney12

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Hey,

Ik wil een programma maken, waarin ik een joystick gebruik als een soort cursor.
Om het wat duidelijker te maken: Je weet misschien wel dat als je een joystick gaat kalibreren (Configuratiescherm -> Printers en andere Hardware -> Spelbesturingen). Dan krijg je zo een vakje met een kruis erin die meebeweegt met de joystick.
Dat is precies wat ik wil, alleen weet ik de code er niet voor...
Het kruisje moet trouwens ook binnen de Form blijven en natuurlijk over de X- én Y-as kunnen bewegen.

Ik verwacht dat het een best uitgebreide code is :P

Alvast bedankt! ;)

en wat is de vraag? waar loop je vast bijvoorbeeld?

Nou, ik ben nog een beetje een beginner met programmeren. Ik heb wel vaker dingen gemaakt maar dat waren vaak wat simpelere programma's.

Ik zal het maar even echt uitleggen wat ik wil: ik wil een H-Shifter programma maken. Dan heb ik een form met daarin verschillende vakjes in een H-patroon, nu wil ik dat je met de joystick een kruisje 'bestuurt' en als dat kruisje over bijv. vakje 1 komt, dan denkt de computer dat er een Q wordt getypt, die Q stel je dan bij de game in als 'Gear 1' en dus zet ie hem dan in z'n 1. Het kruisje staat dus in het midden en beweegt binnen de form.

Nu wil ik dus weten welke code je moet/kan gebruiken om het kruisje met de joystick te laten bewegen.

Voor wat meer duidelijkheid voeg ik wel een plaatje toe..

Het rode puntje op Neutral moet worden bestuurt. Als je dit puntje dan op vak 1 zet, zend ie een Q uit.

Hopelijk is het nu wat duidelijker, anders hoor ik het wel ;)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb van iemand anders al een programma gekregen: Joystick to H-shifter 2, dus vraag soort van opgelost ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan