jpe file

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Wanneer ik foto's op sla van het internet dan komen die altijd op mijn harde schijf als JPE file en niet JPG
Vervolgens moet ik die openen BV in photo editor en opnieuw opslaan in JPG dan.
Hoe komt dat JPE wat is dat voor iets en hoe verander ik dat het altijd in JPG onmiddellijkl opsla.

jpeg of jpe zal de extentie van een digitale camera zijn.
Kun je met irfanview openen.

Of op plaatje staan in verkenner Shift-R muisknop
"openen met" kiezen en het prog aanvinken welke deze extentie moet openen.

:cool:

Je krijgt bij het downloaden .JPE omdat de extensie op betreffende website .JPEG is maar Windows ondersteunt slechts drie posities extensie.

Om ze toch met de extensie .jpg op te slaan kun je de extensie gewoon wijzigen in het naamveld bij 'afbeelding opslaan als' bij het downloaden.

Ook kun je de extensie zonder probleem wijzigen in de verkenner (als je tenminste in je map-opties hebt staan dat de extensie in de verkenner moet worden weergegeven) op de zelfde manier als je daar de naam wijzigt. Bij de waarschuwing dat door wijziging van de extensie het bestand misschien niet meer te openen is kun je de vraag of je door wilt gaan met ja beantwoorden. Je kan trouwens de extensie ook altijd weer terug veranderen. Het wijzigen van de naam/extensie verandert niets aan de inhoud van het bestand.

Helaas ken ik geen optie om dit anders dan handmatig te doen. Onder DOS kon je namen en extensies nog wel met jokertekens e.d. per groep tegelijk wijzigen, in Windows voor zover ik weet niet.

Kijk hier.

Dat Windows slechts drie tekens als extensie zou herkennen is onzin.:8-0:

Groetjes,
Bennie

De vraag was volgens mij hoe hij jpe files kon opslaan als jpg. Natuurlijk is het handiger als je de extensie toevoegt aan je bestandstypen, mits het programma die extensie ook accepteert.

Photo Editor accepteert bij mij geen jpe. Zelfde plaatje als jpg of als jpeg werkt wel.

Bennie heeft gelijk dat Windows (vanaf 98) wel grotere extensies accepteert. Toch maakt mijn IE6 van plaatjes of dergelijke die ik wil opslaan altijd een bestand met een extensie van maximaal 3 karakters.
Deze moet ik daarna handmatig aanpassen om de juiste extensie te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan