jpeg naar pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertschoneveld

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Mijn HP Scanjet 3770 uit 2004 (XP-tijd) levert onder windows 7 alleen nog maar jpg bestanden.
Onder XP kon je kiezen: pdf, jpg, lezen met ocr tot een wijzigbare tekst.
OK. Niet erg, als ik maar die jpg bestanden kon omzetten naar het pdf formaat.
Welk pakket kan dat?

Installeer cutepdf. Hiermee krijg je een pdf printer. Je kunt dus de jpg (of enig ander document) openen in een willekeurig programma en vervolgens afdrukken via de pdf printer.

Oplossing jpg naar pdf via cutepdf

Roger, bedankt.
Dit werkt voor 1 bestand. Het aardige van de combinate
XP/HP 3770 scanjet was ook dat je een aantal scans kon doen, afsluiten,
waarna er één pdf bestand ontstond met een aantal pagina's gelijk aan het aantal gedane scans. Prachig. Met Windows 7 kan dat allemaal niet meer. (Althans ik zie het niet). Geen duurzame politiek van HP. Ik wacht nog even met het aanschaffen van een nieuwe scanner. Mogelijk vernieuwen ze alsnog de huidige kale driver voor dit apparaat. Ik heb al aan de telefoon gehangen. Maar helaas.

Bert

Die illusie kan ik je wel ontnemen. Ze gaan echt geen grote aanpassingen meer doen aan een apparaat van 6 jaar oud (de productlijn is dus nog ouder).

Maar goed we knutselen verder. Download dan ook nog pdftk builder. Met dit tooltje kun je allerlei leuke dingen met pdf's. O.a. losse pdf's aan elkaar plakken tot 1 groot document. Het tooltje wijst zich vanzelf. Kies in de tabbladen wat je wilt doen. Selecteer vervolgens de documenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan