JPG bestanden redden via dos

Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
396
Ik wil een pc opnieuw (schoon ) installeren maar er staan nog jpg bestanden op die heel belangrijk zijn voor degene die ik hiermee wil helpen. Hoe red ik zijn foto's als ik alleen maar met een win98 floppy kan opstarten en op A:> kom Het bestand is ntfs geformatteerd?
 
download vanaf www.sysinternals.com het programma ntfsdos.exe en zet dat op de opstartdiskette

Boot vanaf floppy en start het programma ntfsdos. De NTFS partities zijn nu leesbaar. Let op, de schijfletters kunnen (alleen tijdens deze actie) tijdelijk opschuiven.
 
Het heet dus ntfs98ro.exe en ik zet het bij een opstartdiskette ? Ik gebruik nu een win 98 se opstartdiskette om in A:> te komen Zet ik dit bestand daar gewoon bij?
 
Je kunt het idd op de opstartdiskette zetten. Je hebt echter de verkeerde te pakken, die je nu wilt gebruiken is voor Windows.
 
Ik heb nog wel setup diskettes (3stuks) msdos 6.22 is het dan de bedoeling om het bestand ntfs98ro.exe daarbij te zetten ? Of begrijp ik het helemaal verkeerd
 
nog eens goed je reactie gelezen maar begrijp nu dat ik het verkeerde bestandje heb gedownload. ik zoek eerst even verder. graag toch antwoord op de soort opstartdiskette die ik moet gebruiken.
 
Ik ben nu bij de bestanden en kan ze benaderen tot op het niveau van het niveau Documents and settings\mijn documenten\mijn afbeeldingen\... en dan ongeveer 7 mapjes met elk 10 foto's . Ik ken zelf maar een optie om ze per 2 foto's op een floppy van 1,44 mb te zetten. Wat is nog meer mogelijk?
 
Ik heb voor de doc *.doc gevonden als opdracht om ze op floppy te zetten maar jpg is zo groot , ik heb wel een usb 128 memstick maar die krijg ik nu zeker werkend?
 
Een memorystick werkt alleen onder Windows. wat je kunt doen, als je een kleine harde schijf hebt liggen, deze tijdelijk in de PC te installeren en daarom e.e.a. te kopiëren.
 
:) Nou het heeft me wel wat tijd gekost maar het is me gelukt! Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan