.JPG bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Heb sinds Feb. dit jaar foto's als .jpg bestanden in een map Mijn afbeeldingen, tientallen.
Het gaat dan met name om foto's die ik met mijn dig. camera heb gemaakt. Op het scherm zijn wel alle JPG bestanden met het Kodak logo weergegeven sinds ik de speciale fotosoftware toen heb geinstalleerd.
Zou niets moeten uitmaken.

Weet niet waarom, maar ze zijn alle verdwenen.
Kunnen ze ergens verstopt/verborgen kunnen zitten?

Nu moet ik wel erbij vermelden dat ik afgelopen weken vreselijk met herinstalleren van mijn foto software heb zitten hannessen, en nog steeds niet gelukt.
De software rammelt kennelijk aan alle kanten.

Ergste is dat ik al die foto's kwijt ben, anyway nergens te vinden zijn op de bekende plek/map.

Waar ligt dat in hemelsnaam aan?

J:confused:

Zoekfunctie

Je zou met een zoekopdracht kunnen scannen voor alle bestanden eindigend op Jpeg.
Dan moet je er aardig wat tegen komen en ze eens openen, stuk voor stuk, mischien zie je dan wel je fotos die je zoekt.
Het is mishcien mogelijk dat je ze niet herkend omdat ze nu het logo niet dragen, ik noem maar een denkbeeldige situatie.

Andere manier

Een andere manier om je plaatjes te zoeken is:

Download InrfanView.
Klik bij bestand op Thumbnails.

Je krijgt dan een scherm dat enigsins lijkt op verkenner, met links je mappen en rechts een zwart scherm met daarin Thumbnails als er in die map die je opent plaatjes voorkomen.

Om plaatjes te beheren, kun je ook Picasa gebruiken, is nu gratis.

Eric.

Dat is grappig; ik krijg nu idd alle plaatjes .jpg en .gif op mijn scherm te zien, ook foto's die ik van anderen toegestuurd heb gekregen als .jpg. Best mooi.
Met Irfan View's thumbnails dus.

Maar mijn eigen foto's (waar het in deze draad dus om gaat gemaakt met de dig. camera ) niet dus....:confused: en dat waren er best veel :evil:

MIsschien dat ze ooit nog eens opduiken als de software van Kodak fatsoenlijk werkt.
Probleem ontstond pas toen ik de software wilde updaten/-graden via het internet. Bood Kodak nb zelf aan. IK sta overigens ook bij hun geregistreerd.

Gaat er mij nu om dat ik bestaande foto's op mijn dig. camera nu naar mijn pc wil downloaden via hangen aan USB sleuf.
Op dit moment heb ik alleen mijn scanner er aan zitten.

Volgens 1 vd schrijvers hier kan het via Verkenner...Dig. Camera, maar ik moet ergens een poort aangeven o.i.d.
als ik een hardware (mijn camera dus) wil toevoegen via conf. scherm etc.

Kom in loop vd dag nog wel hierop terug.

J:rolleyes: :rolleyes:

Een en ander al uiteengezet in deze link ook
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=186003&highlight=kodak

Laatst bewerkt:
Het is niet negatief bedoeld

Er zijn zeldzame bestandsformaten die IrfanView niet ondersteund. Dus dan zou het programma je foto's moeten hebben opgeslagen in een ander formaat of stiekem de extensies hebben veranderd.

Als je weet hoeveel bytes je foto's groot zijn, zou je ook nog kunnen zoeken op grootte, als ze dan een andere extensie hebben vind je ze toch.

Succes,

Eric.

P.S. IrfanView laat ze niet zien "als ... ", hij staat standaard op bewaren als Jpeg, maar je kunt je plaatje in bijna alle formaten opslaan. Dus je kunt een bitmap (bpm) opslaan als Jpeg met de door jou gekozen compressie-graad, of als tiff enz. En je raad het al hij kan ook meedere plaatjes in een tiff opslaan.

Zover ik weet

Alle camera's worden tegenwoordig geleverd met software, maar uit jou verhaal begrijp ik soms met erg onbetrouwbare.

Het geheugen van je camera kan inderdaad in verkenner benaderd worden, maar ik dacht te weten dat dat niet gaat zonder de driver die bij de camera wordt geleverd.

Eric.

P.S. Eerst driver installeren en daarna pas camera aansluiten. Heeft driver nodig om camera als nieuw hardware te kunnen herkennen.

Hallo Eric,

Heb je bericht gelezen.
Heb het zo druk gehad, Kodak heeft al telefonisch contact met me gezocht, heb ze gemist.

Zal het eerst volgens jouw instructies (driver eerst dus..) proberen.

Thx :D

Maar ze staan niet meer stiekem nog op de camera?

Kun je op de site niet een demo of proef versie van die software instaleren?
Dan zul je snel genoeg zien of het aan de bestandsformaat (extensie) ligt.
Mocht dit overgens zo zijn dan moet je de bestanden wel kunnen zien in een verkenner, kan me niet voor stellen dan de software de map heeft weggehaald of leeggemaakt waar zo in stonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan