.jpg en .gif files koppelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ^sud^
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

^sud^

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Als ik op een foto dubbelklik komt er sinds een kort ineens een MS Word 2000 installeer schermpje tevoorschijn :S Terwijl ik gewone Word bestandjes wel normaal kan openen.
Wat wel gewoon werkt is via Imaging bij bestand-->openen, dan opent hij het plaatje wel normaal.
Weet iemand hoe dit komt?
Is het mogelijk om ergens aan te geven aan welk programma je een extensie wilt koppelen?

Klik met je rechter muisknop op het bestand. Op het venster dat verschijnt kan je op het tabblad Algemeen kieze waarmee je het wilt openen. Je kunt het daar ook wijzigen.

Hoe dit nu opeens komt weet ik niet. Microsoft haalt wel vaker geintjes uit om je tot aanschaf van hun produkten te verleiden, misschien heb je een keer een pop-up uit IE gehad die je al bevestigend had beantwoord voordat je hem zag verschijnen (op het moment van de pop-up was je nog iets aan het typen in een chat bijvoorbeeld en de enter is nu als acceptatie van wijziging in het programma waarmee je deze files opent geaccepteerd en doorgevoerd.

Belangrijker is: hoe kom je er weer uit: Windows Help vertelt het je. Voor het gemak kopiëer ik de helptekst. Als het niet lukt of aanvullende vragen dan kom ik wel terug.

<I>Wijzigen welk programma wordt gestart wanneer u een bestand opent

Klik in Deze computer of in Windows Verkenner op Mapopties in het menu Beeld.
Klik op het tabblad Bestandstypen.
Klik in de lijst met bestandstypen op het type dat u wilt wijzigen.
Klik op Bewerken.
Klik in het vak Acties op Openen.
Klik op Bewerken.
Typ bij Toepassing die wordt gestart voor de actie de naam van het programma waarmee u bestanden met deze extensie wilt openen en klik vervolgens op OK.

Opmerking
De instellingen voor de geselecteerde bestandstypen worden weergegeven bij Details van bestandstype</I>

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan