JPG helemaal leeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijspc

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2012
hallo,
ik weet niet of ik deze vraag goed heb geplaatst, sorry hiervoor.
Mijn moeder was vandaag bezig om foto's van cd's naar een harde schijf aan het verplaatsen.
Wij kwamen wat foto's tegen die windows photo viewer, foto app windows 8 en Cyberlink Mediasuite, Paint en kladblok niet konden openen.
fout melding photo viewer: " Deze afbeelding of video kan niet met Photo Viewer worden geopend. Deze bestandsindeling wordt niet ondersteund, of u hebt niet de laatste updates voor Photo Viewer.".
Fout melding Paint: "Paint kan dit bestand niet lezen.
dit is geen geldig bitmapbestand,of deze opmaak wordt niet ondersteunt".
In kladblok staat er helemaal niks. Terwijl ze wel ruimte innemen.
Deze foto's stonden oorspronkelijk op een computer met Windows 7 Home Premium (die op crashen staat), toen zijn ze naar een externe harde schijf gekopieerd.
Toen zijn ze van een andere pc met win7 Home premium via onedrive naar een pc met windows 8 gekopieerd.
Geen computer kan deze foto's openen.
Weet iemand wat er met deze foto's aan de hand is, en of ik ze nog kan herstellen?
BVD
MVG

ALS je eigenschappen van een bestand bekijkt is het dan bij allemaal een extensie aanwezig ??
Bedoel ik dat je met rechte muis-kant op een van die bestanden klikt en in eigenschappen kijkt wat precies voor extensie achter staat, is het JPG of is het inderdaad net zoals jij zei zelf dat je in Paint ziet dat die een BMP is ( ?? ) ..
Zo kijk dan even of misschien dezelfde extensie achter elke bestand is, en sowieso je kan dan als eerst proberen dan op een bestand ( ALS maar dezelfde bij alle bestanden is ! ) weer met rechte muis-kant klikken en vervolgens
op openen met / standaard programma selecteren / kijk onder screenshot nu !

33lfqkg.jpg

Oof je kan ook volgende proberen doen :

Klik op een van bestanden en weer eigenschappen / openen met /bladeren / en beneden in balk bestandsnaam typ je in volgende : ( je kan hier kopiëren en plakken bij jou ! )

%SystemRoot%\System32\rundll32.exe "%ProgramFiles%\Windows Photo Viewer\PhotoViewer.dll bevestig je dat met op toepassen te klikken en kijk weer of gelukt is ?? :(

Ik gok er op dat de CDRom uit de drive werd gehaald voordat alle bestanden er daadwerkelijk naartoe geschreven waren. Vooral omdat deze PC niet goed werkte en haast crashte.

YEP Alfred 2 ....:confused: ben zelf bang ook dat niets lukken zal door die computer crash .... maar het kan proberen je weet nooit ( misschien lukt ? :( ? ) ..
=========
In dit geval ( ALS niet lukken kan ) ik zal zelf willen proberen met Wondershare Data Recovery ( helaas niet gratis ! ) van gecrashte HD originele bestanden terug te halen ...

Microsoft heeft ook een Fixit voor zoiets, maar omdat bestanden van een gecrashte HD afkomstig zijn weet niet of FIX helpen kan :( -->> https://support.microsoft.com/mats/windows_file_and_folder_diag/en-us

Laatst bewerkt:
@gast0225. Kijk als je wilt meteen even met Hedit naar de file header. Het zou nog kunnen dat de extensie niet overeenkomt met de bestandindeling.

Suggestie:
Die JPG's hebben een lang traject afgelegd. Is het niet mogelijk om van de 'stervende' harde schijf zo'n .jpg bestand rechtstreeks te openen of kopiëren en dan kijken of die wel wil openen? Indien ja, dan is er (dus) ergens in het eerdere kopieertraject (via OneDrive etc.) wat gebeurd/veranderd in het (kopie-)bestand.

Tijs.

@gast0225 gedaan via onedrive

@royonix als ik dat doe zegt ie "%SystemRoot%\System32\rundll32.exe "%ProgramFiles%\Windows Photo Viewer\PhotoViewer.dll bestandsnaam is ongeldig"
De HD is niet gecrasht. Maar de computer is zo slecht dat ie elk moment zou kunnen crashen.

@dnties ik kan maandag pas bij die pc. Ik zal maandag kijken

Je kunt een paar van die niet te openen .jpg's inpakken in .zip en dan het .zip bestand uploaden naar (bijv.) http://www.mijnbestand.nl
Dan ons de downloadlink terugmelden, dan kunnen we wellicht wat (voor-)werk doen.

Uiteraard alleen .jpg's gebruiken die geen privacy-/copyright-/etc. problemen met zich dragen.

Tijs.

Matthijspc maar misschien dan bij jou pad naar PhotoViewer.dll loopt anders, die kan je zelf vinden als je naar je C schijf gaat en open je Program files daar zie meteen map Windows Photo Viewer en vanuit map kan je zelf een pad naar PhotoViewer.dll maken ...

@gast0225 gedaan via onedrive

@royonix als ik dat doe zegt ie "%SystemRoot%\System32\rundll32.exe "%ProgramFiles%\Windows Photo Viewer\PhotoViewer.dll bestandsnaam is ongeldig"
De HD is niet gecrasht. Maar de computer is zo slecht dat ie elk moment zou kunnen crashen.

Je kunt een paar van die niet te openen .jpg's inpakken in .zip en dan het .zip bestand uploaden naar (bijv.) http://www.mijnbestand.nl
Dan ons de downloadlink terugmelden, dan kunnen we wellicht wat (voor-)werk doen.

Uiteraard alleen .jpg's gebruiken die geen privacy-/copyright-/etc. problemen met zich dragen.

Tijs.

copyright is geen probleem, privacy zou een probleem kunnen zijn. aangezien ik niet weet wat er op die foto's staat. dus ik doe het liever niet. ik heb het delen met gast0225 ook gestopt.

@royonix Er blijft staan ''Deze afbeelding of video kan niet met Photo Viewer worden geopend. Deze bestandsindeling wordt niet ondersteund, of u hebt niet de laatste updates voor Photo Viewer."

:confused: Helaas dan is ook niets anders ( vermoed ik ! ) maar, behalve dat je kan proberen van HD waar die origin. bestanden waren ze met een of ander geavanceerde Recover software terug te halen
mocht die fotos zo van belang te zijn ?? :(

@Royonix: zie in de startposting dat een aantal jpg's niet te openen zijn, met meerdere verschillende viewers, dus ook al zou de Photo Viewer kapot zijn, dan hadden die specifieke jpg's in die andere (bekijk-)programma's wel getoond moeten worden.
Alle andere jpg's blijken goed te openen te zijn, dus het moet (op de een of andere manier) in de jpg's zelf te liggen (bijv. verkeerde extensie, de opbouw van het bestand voldoet niet aan de jpg-standaarden, bestand is corrupt geraakt tijdens alle kopieerslagen die erop losgelaten zijn etc.)

Dus doorhakken op Photo Viewer lijkt me niet een oplossing die de TS verder helpt, want die werkt gewoon: De foutmelding waar de TS het over had wordt veroorzaakt door jouw reparatie-script, niet omdat de Photo Viewer zelf kapot is (als ik het zo zie is de padnaam naar photoviewer.dll correct maar zijn er onvoldoende "-tekens gebruik in het script of (waarschijnlijker) staan ze in de opdrachtregel op de verkeerde plaats).

EDIT: Ik zie zojuist dat je Photo Viewer met rust gelaten hebt. Mijn/deze posting kan dus (grotendeels) genegeerd worden.

Tijs.

ik zal maandag eens op de originele hd kijken. wat ook nog zou kunnen is dat ze vanaf een gecrashte computer komen.
maar dan moeten ze in een andere map staan. dus dat lijkt me onwaarschijnlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan