JPG herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan zwijnenberg

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Sinds enkele dagen heb ik als ik via mijn mail afbeeldingen wil openen het bericht dat ik geen jpg kan openen omdat er geen koppeling is. Ook als in mijn mappen kijk zie ik niet het jpg logo bij de afbeeldingen staan. Ik heb windows Vista en zou hem graag weer terug hebben,wat moet ik doen.
Alvast bedankt Jan zwijnenberg.

Ben jij de enigste die gebruikt maakt van deze computer en zijn er de laatste dagen wijzigingen gemaakt aan het systeem? (Of applicaties geuninstalled of erop gezet)

doe eens een systeem herstel ,naar een datum dat het nog wel goed werkte

Ik heb niks veranderd en ben ook de enige die hem gebruikt.
En hoe maak ik een systeem herstel.
En heb sinds 4 dagen gemerkt dat hij niets meer doet.

:thumb: Hallo Jan :thumb:
--------------
Kijk als je klikt op een foto met rechte kant van muis, ... en in submenu openen met ( ! )
ALS je nergens ziet Windows PhotoViewer dat je als standaard viewer aangeven kan ..:(
dan moet je verder en die zie je in die submenu op bladeren klikken, je hoef niet Windows PhotoViewer dan zoeken alleen maar in zoek balk probeer maar intypen zo :
Heb je windows 64 of 32 bit ?? ...:( ?

C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-photoviewer_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17514_none_de45f5282dfa523b
---------------
Let op ! .... ALS je hebt windows 32 bit daar moet je aangeven > x86 en/of als je hebt 64 dan gewoon x64 ....
--------------------
In ieder geval Photoviewer dll bevind zich in map >> Windows\Winsxs ...:D

Laatst bewerkt:
Wat royonix zegt hoeft niet, doe gewoon even systeemherstel (zie hierboven bericht van Bertus om te zien hoe dat moet)

@Ruty: wat Royonix zegt is de enige goede oplossing. Met systeemherstel kan je het nodige kwijt raken. Dit is een prima methode om de koppeling weer te herstellen

Ron

:confused: Mijn vorige commentaar was alleen maar een spontane ideetje .:thumb: welk geloof ik dat zou kunne helpen, ...maar het is ook zo dat ik nu rond lees dat je ook Windows PhotoViewer gewoon bij Microsoft handmatig downloaden kan en eroverheen ( oude ) her-installeren, .... en PC herstarten, vervolgens weer via submenu aangeven dat je een JPG via Windows Photoviewer openen wil, in dit geval ( herinstallatie van photowiewer ) die photoviewer moet wel in submenu verschijnen zodat je die wel als standaard kiezen kan ...:D

Laatst bewerkt:
jpg

Als ik op de photo sta en op de rechterknop druk kan ik openen met en dan krijg ik windows photo gallery en windows movie maker en live photo gallery.

:( Maar kijk goed ietsjes beneden naar rechte kant, heb je pijltje bladeren of andere programma's ook nog ..:D
f35jdy.jpg
2ep51u0.jpg

Laatst bewerkt:
Als je daar het programma van je keuze instelt, dan ben je er toch?

Dat zou kunnen maar als ik voorheen 2 keer op een foto klikte dan werdt hij groot en zegt hij dat er geen koppeling is.

Als je je keuze voor een standaardprogramma gemaakt hebt, heb je dan ook aangevinkt dat deze keuze onthouden moet worden?

Er valt nks aan te vinken want dat is er niet. als ikstandaard programma aanklik komt er in het scherm te staan.
er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld .Maak een koppeling via het onderdeel koppelingen instellen via het configuratischerm.

Dat is op z'n minst opmerkelijk. Dus geen Windows viewer etc. (std aanwezig). Dan zou ik bijv. Picasa of het hier veelgebruikte Irfanview installeren; i.i.g. weergave van afbeeldingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan