jpg met Url tonen in formulier?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ramp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramp

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2014
Hoe kan ik in Access 2007, één of meerdere jpg tonen in een formulier (in zelfde object kader door op een knop te drukken). bij het laden moet de eerste foto reeds getoond worden in het formulier. De foto's staan op het web en moeten dus via hyperlink te openen zijn. Er zijn 5 hyperlink velden voorzien in de database voor tekst opslag.

Kan iemand mij helpen a.u.b.

Daar worden in dit forum regelmatig oplossingen voor gegeven. In ieder geval met een niet-gebonden afbeeldingsobject, dat je 'live' met een klik op de knop vult met een nieuwe afbeelding (Image.Picture eigenschap).

Na uren zoeken kan ik niet vinden wat ik nodig heb.

1- alle foto's staan op een internet site vanwege het grote aantal.
2- de hyperlinks heb ik in een tekst veld in de database.
3- de hyperlinks, die als tekst zijn ingevuld worden ook niet weergegeven in het tekstveld op het formulier waar ook een niet gebonden afbeeldingsobject staat.

Afbeeldingen in Access 2007 blijft een probleem. Ik denk dat ik de logica gewoon niet vat.

Kan iemand mij a.u.b. helpen?

Laatst bewerkt:
Geef eens een voorbeeldje, en leg eens uit wat je eigenlijk wilt. Want als ik je goed begrijp, wil je geen eigen foto's laten zien, maar foto's die ergens op een website staan. Dat kan niet in een Access formulier, om de logische reden dat je alleen objecten kunt laten zien die ofwel in de database zitten, ofwel fysiek op de schijf staan. En dat lijkt bij jou niet het geval. Dan is de enige optie een FollowHyperlink die de betreffende webpagina opent.

Ik kan dus niet linken naar een hyperlink als ik het goed begrijp.
Dus moet ik ook de foto's in een map meeleveren bij de database en deze linken aan een niet gebonden afbeeldingsobject.

Dat is het mooiste. Er zijn wel manieren om foto's van een website af te halen, vermoed ik, want je kunt een website wel uitlezen met VBA. Alleen zit er wel verschil tussen een tekstvak (minimale datatransfer) en afbeeldingen (verschillende bestandgroottes) waarbij je dus rekening moet houden met het totaal opslaan van je afbeelding. Zelf heb ik daar geen code voor. Je zou nog, als het alleen om het weergeven van de afbeelding gaat, een web control kunnen overwegen waar je de afbeeldingslink aan koppelt. Zie je toch de foto in je formulier.

Je zou nog, als het alleen om het weergeven van de afbeelding gaat, een web control kunnen overwegen waar je de afbeeldingslink aan koppelt. Zie je toch de foto in je formulier.

Dat is wat ik zoek. alleen vindt in niet hoe dat kan in Access 2007.

Je moet de optie <Active X besturingselementen> gebruiken, en dan de optie <Microsoft Web Browser> selecteren. Dan krijg je een mini browser op je pagina, die je kunt koppelen aan je linkjes.

Bedankt voor alle hulp, maar ik krijg het niet voor elkaar. Voorlopig geen snelle reactie nodig, wegens vakantie.
Toch al vast bedankt voor alle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan