JPG properties van meerdere files auromatisch uitlezen en opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Besturingssysteem
Windows 11
Ik heb meer als 200 JPG files waaruit ik diverse gegevens uit de Properties wil halen zoals bv datum en tijd van de opname.
Bestaat er een programma waarmee ik dat in één keer kan doen of waarmee ik deze gegevens in een excel sheet kan laden. zodat ik niet zelf die gegevens per file moet overnemen (overtypen of Copy Paste) met alle risico's van fouten.

Je zou naar ExifTool kunnen kijken, die app kan echt ontzettend veel, gaat via command line.
ExifTool

Laatst bewerkt:
Of met Excel/Access. Het is niet zo moeilijk om die data uit te lezen met een macro, en de gegevens in een Excel blad of database te zetten.

Ik heb helaas geen ervaring met Command line programma's als Exiftools or Ecell maceo's

Ik heb helaas geen ervaring met Command line programma's als Exiftools of Excell macro's
Niemand zegt ook dat je dat zelf moet programmeren natuurlijk, die bestanden zijn al gemaakt door anderen. Jij hoeft ze alleen maar te gebruiken. Ik heb wel een Excel bestandje met een macro die de gegevens uit een fotomap uitleest en in een Excel bestandje zet. Mocht je dat willen hebben, dan post ik dat wel hier.

Kijk eens of dit doet wat je bedoelt.
Open het document en druk op de knop.
Selecteer de gewenste map:

Bijlagen

Hiermee kun je alle mogelijke details van alle mogelijke files opvragen. In dit geval ingericht voor .JPG bestanden.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan