Jquery animate probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiran818

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
Beste mensen,

Ik heb een menuutje gemaakt waarvan ik wil dat hij wegfade als de gebruiker er af gaat, dit heb ik voor elkaar gekregen door de .hover functie te gebruiken.
Ook heb ik voor elkaar dat hij weer zichtbaar wordt wanneer de gebruiker tijdens de animatie terug beweegt. Dat is natuurlijk leuk, maar ik wil niet dat hij zomaar terugspringt, ik wil hem vanaf daar terug in laten faden.
voor uitfaden gebruik ik fadeOut, maar fadeIn werkt niet, als ik dat gebruik gaat ie eerst de fadeOut animatie afmaken voordat hij de fadeIn start. Dit gebeurt ook als ik eerst een .stop() aanroep.
Dit heb ik opgelost door in plaats van .fadeIn() .animate({opacity:'0'}, 500) te gebruiken, dit werkt, alleen zonder de duration van 1000 mee te pakken die ik hier aangeef.
Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg verwoord heb. Hieronder een stukje voorbeeldcode.

Code:
	var fadeOutStarted = false;
		$('body').ready(function() {
			$('.dropdown').hover(function() {
                if(fadeOutStarted){
                    $(this).stopTime("hide");
                    fadeOutStarted = false;
                    $(this).find('.sub_navigation').stop().animate({opacity:'100'},500);
                }else{
                  $(this).find('.sub_navigation').slideDown(500);   
                }

}, 
            function(){
				$(this).oneTime(250, "hide", function() {
					$(this).find('.sub_navigation').fadeOut(1000, function(){fadeOutStarted = false; });
                    fadeOutStarted = true;
				})

});

});

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie :-)
Nee, daar heb ik niet zo veel aan.
Het gaat specifiek om het fade effect dat niet helemaal werkt.
Opzich werkt de basis van mijn menuutje wel behalve het infaden.

En dit voorbeeld? Als ik het zo goed begrijp wil je wanneer een fadeOut nog loopt en je er weer over hovert, hij fadeIn uitvoert vanaf het punt waar fadeOut op het moment is, klopt dat een beetje?

Ja dat klopt, het probleem hier is ook dat hij eerst de fadeout animate afmaakt, dat zie je als je de timers wat langzamer zet.
Ik heb even een voorbeeld online geplaatst van hoe het er nu uit ziet.
Ik heb een menu met een dropdownlist, en wat ik wil is als mensen van het submenu afhoveren en dan snel weer terug, omdat ze toch wel een item daar aan willen klikken bijvoorbeeld, dat dan het submenuutje weer infade in plaats van in 1 keer verschijnt.
http://sander.fam-teunissen.nl/test/test.html

Laatst bewerkt:
Heeft iemand misschien een idee hoe het opgelost zou kunnen worden? Het lijkt bijna een bugje in JQuery

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan