Jquery - caroussel

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulvandenbroek

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2009
Hallo,

Ik heb een vraagje.. ik ben deze caroussel tegengekomen tijdens het surfen:
http://www.marghoobsuleman.com/jquery-ms-carousel

Deze wil ik gebruiken om 3 verschillende items weergeven in de caroussel, dit is geen probleem. Echter na het 3e item, scrollt de caroussel van rechts naar links terug naar item nummer 1.

Nu is mijn vraag, weet iemand of ik dit kan aanpassen, zodat de caroussel na het 3e item wel weer naar item 1 gaat, maar wel door blijft scrollen van links naar rechts, dus een "oneindigende loop" maakt als het ware.

Ik hoop dat de vraag duidelijk is en dat het mogelijk is en iemand mij kan helpen.

Bvd,

Paul van den Broek

Ik houd niet van jQuery, maar heb wel een niet-jQuery-oplossing: wat nou als je een timer set, die om de zoveel tijd de next() functie aanroept?

[JS]setInterval(function()
{
mcarousel.next();
}, 1000); // om de seconde[/JS]

Dat is geen oplossing. Hij roept al om de 6 seconden de next() functie aan voor de autoslide. Dat werkt prima. Alleen na het laatste item wordt de next() functie ook aangeroepen en dan slide de caroussel dus als het ware "terug".

Op de pagina van het script staat de property 'loop':

Code:
loop

When loop is true and you call the next() after you reach the last element, you will automatically slide to the first element.

Geeft deze niet het gewenste effect?

Op de pagina van het script staat de property 'loop':

Code:
loop

When loop is true and you call the next() after you reach the last element, you will automatically slide to the first element.

Geeft deze niet het gewenste effect?

Nee, want dit zorgt er alleen maar voor dat de caroussel niet stopt na het laatste item en weer naar item 1 gaat. Maar zoals ik al zei, hij moet "door" gaan naar het eerste item en niet "terug".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan