jQuery load

• Onderwerp starter Onderwerp starter bn2vs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Hey,

Ik heb een jQuery script dat oorspronkelijk een dergelijke functie bevatte:

Code:
            function updateStuff(obj){
                obj.load(' some url ');
            }

Nu heb ik dit aangepast naar zoiets

Code:
function updateStuff(obj){
$.getJSON( ' some url ', { 'some': 'params' }, function ( data ) {
// Do what load did
}
}

Ik wil daar na wat html aan elkaar te flansen exact hetzelfde doen als obj.load doet met de html die de load function laad. Ik heb geprobeert hier uit te komen door in de jQuery source rond te kijken, maar is niet echt gelukt :p

Ik vermoed dat dit redelijk simpel is als je jQuery deftig kent, dus kan iemand mij ff helpen? :)

Cheers
Jeroen De Dauw

Ik wil daar na wat html aan elkaar te flansen exact hetzelfde doen als obj.load doet met de html die de load function laad.
Zou je dit wat specifieker/duidelijker kunnen toelichten?

Ik neem aan dat je wilt dat de data welke $.getJSON() binnenlepelt ergens naartoe gaat

Momenteel gaat die data nog nergens naartoe - dat is war mn vraag over is. Ik wil met deze data die ik krijg een zooi html maken (wat geen probleem is) en dan er hetzelfde mee doen als wat load doet.

Beter kan ik het niet uitleggen vrees ik :)

Misschien helpt het mij wanneer je de toepassing hiervan uitlegt.

Want $.load() doet niets anders dan een pagina inladen en naar een element sturen.
$.getJSON() laad in plaats van een pagina een JSON in welke je vervolgens dient te verwerken.

Ik neem tenminste aan dat je de jQuery-functie load() bedoelt http://api.jquery.com/load/

Als in jouw JSON een url zit welke je wilt gebruiken zal het zoiets worden.
[js]
function updateStuff() {
$.getJSON('url.php', function(data) {
$('#result').load(data.url);
});
}
[/js]

een pagina inladen en naar een element sturen.
Dat is het deel dat ik wil doen, op exact dezelfde manier als load. (Anders moet ik iets anders liggen aanpassen waar ik liever af blijf.)

Zaken naar een element sturen is gewoon de juiste selector gebruiken met de html()-functie

HTML:
<div id="zapp">Standaard tekst</div>

[js]
$("#zapp").html('<b>Aangepast!</b><p>Lorem ipsum</p>');
[/js]

Is dat wat je bedoeld?
Als je dus je content inlaad via $.getJSON() kun je die vervolgens meteen doorsturen via de selector+html();

Hey,

Dat werkt ja - had het al uitgeprobeerd, maar heb nu gevonden dat ik gewoon met een typo zat in een css class >_>

Thanks voor de help! :)

Cheers
Jeroen De Dauw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan