jQuery mobile

• Onderwerp starter Onderwerp starter pum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pum

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Ik ben begonnen om mij eens te verdiepen in het bouwen van webapplicaties, tegenwoordig helemaal hot. ik ben er achter gekomen dat er talloze manieren zijn om een webapplicatie te bouwen wellicht de bekendsten, jQuery mobile en Sencha Touch.

Om een keuze te maken tussen deze 2 wil ik ze tegen over elkaar testen en kijken hoe het is om in een van beide een webapplicatie te bouwen.

ik ben begonnen met jQuery mobile en loop tegen een paar dingen aan
Nu heb ik de documentatie van jQuery mobile deels doorgelezen en begrijp ik dat je de pagina's intern allemaal kunt linken (dmv een id) maar ook extern (html bestand).

De pagina's binnen mijn project zijn allemaal extern. Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat ik heel veel dezelfde code gebruik bijvoorbeeld van het includen van mijn jquery bestanden in de head. Ook lijken sommige views erg op elkaar en zou de data die hier in getoond worden dynamisch moeten zijn en het frame gewoon vast.

Kan iemand mij uitleggen hoe je dit beter op kunt bouwen en vooral ook waarom.
Ik heb mijn test projectje bijgevoegd voor eventuele feedback.

ik hoop dat jullie opbouwende feedback hebben, en tips om de flow en performance te verbeteren.

bijgevoegd

Bijlagen

Ziet er tot nu toe goed uit!

Ik ben zelf toevallig ook bezig met die twee pakketten. Ik heb Sencha al geprobeerd, maar dat is echt heel erg lastig. Daar wordt bijna géén html gebruikt, maar vooral javascript. En de documentatie is zeker niet zo goed als die bij jQuery Mobile. Verder zou ik zeggen maak 5 pagina's (index, selector, products, events en weather) en alles wat je binnen die pagina's kunt navigeren zou ik in het zelfde bestand houden (door middel van die interne links dus). Scheelt een hoop kopiëren en plakken.

Ergens had jij ook een slider ingebouwd, die werkt bij niet. Ik kan schuiven wat ik wil, maar er gebeurd niks (zal wel niet de bedoeling zijn...).

De performance is prima, het loopt vloeiend over (in Safari, de ultieme testbrowser voor dit soort projecten) en alles is keurig opgebouwd. Ik zou wel nog eens naar de opmaak kijken. Meerdere kleuren gebruiken is niet mijn voorkeur (blauw en zwarte headers).

Misschien ook leuk om je navbar wat duidelijker te maken met icons (meer info hier).

Verder wist ik niet dat jQuery ook al een navbar had. Moet ik ook maar eens naar gaan kijken!

Maak er iets moois van!

mr32 :cool:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan