jQuery Sortable, verspringende items

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Goedeavond, in m'n app gebruik in een ordered list die ik sortable heb gemaakt met jQuery.

So far so good. Het werkt ook, ik kan de items sorteren. Het probleem is, als ik een element voor de tweede keer oppak, verspringt het een stuk of 30 pixels naar links. Ik heb in jQuery de axis op "y" gezet. Ik heb geprobeerd een grid toe te voegen ( [1000,1] ) maar niets mocht helpen.

Hopelijk hebben jullie een idee.

Link: http://www.uselessapps.net/navplan/ (de lijst staat aan de linkerkant ;))

JS:
[JS]
$('#routeitems').sortable({
axis: "y",
handle: 'span.move',
update: function(){

$('#routeitems').children().each(function(){
//alert($(this).attr("lat"));
});

}
});
[/JS]

CSS:
Code:
#sidebar_featured_project .news_box ol {
	list-style-type:	none;
	position: relative;
	left:	-35px;
	width:	235px;
}

#sidebar_featured_project .news_box ol li {
	background:	#e4e4e4;
	color: #000;
	margin-bottom: 3px;
	padding:	3px 3px 3px 5px;
	border:	2px solid #bcbcbc;
	position:	relative;
}

HTML:
HTML:
<ol id="routeitems">
	<lli lat="53.2" long="6.5" desc="Afslag A50 Vaassen">Afslag A50 Vaassen<span class="pin"></span><span class="move"></span></li>
	<li lat="" long="" desc"">Kruising A50/A28<span class="pin"></span><span class="move"></span></li>
	<li lat="" long="" desc"">Epe<span class="pin"></span><span class="move"></span></li>
	<li lat="" long="" desc"">Brug Harderwijk<span class="pin"></span><span class="move"></span></li>
	<li lat="" long="" desc"">Bravo<span class="pin"></span><span class="move"></span></li>
	<li lat="" long="" desc"">Lelystad<span class="pin"></span><span class="move"></span></li>
</ol>

(Ja, ik weet dat er wat attributen in m'n HTML staan die niet valid zijn, maar daar ben ik nog mee aan het experimenteren. Het probleem is hetzelfde met / zonder de attributen)

Alvast bedankt!

Never mind, het kwam door de "position: relative". Heb het nu met een float opgelost.

Maar het volgende probleem verscheen. Ik wilde de optie hebben om makkelijk elementen te verwijderen. Dat werkt in principe nu wel, alleen kan ik om één of andere vage reden het laatste element niet verwijderen...

Any clues?

Geupdate versie staat weer op http://www.uselessapps.net/navplan/

[EDIT]
Ik zie dat ik nog even wat aan de opmaak in IE (7) moet doen.. Dat komt...
[/EDIT]

Laatst bewerkt:
Nop, helaas. - Maar ik heb wel een manier om de onderste weg te krijgen :)
  • vastgrijpen,
  • minstens 1 plekje naar boven sorteren,
  • (je kan 'm blijven vasthouden),
  • en alsnog naar beneden de prullenbak in: foetsie! :d
Voor de allerlaatst overgeblevene lukt dat niet, maar dan wel (kan ook bij die ervoor):
  • vastgrijpen,
  • naar boven sleuren tot de bovenrand,
  • (je kan 'm blijven vasthouden),
  • doortrekken tot buiten beeld: foetsie! :d
Er lijkt dus iets mis te gaan met de y-positie van het object. Maar hoe ende waarom is mij ene grote raadsel! :shocked:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

[edit]
Als ik de kaart vergroot tot ik bv. alleen Groningen nog op de kaart heb, en dan wil pinnen op de Afslag Vaassen van de A50, schuift ie daar niet naar toe.[/edit]

Laatst bewerkt:
Goedeavond CSSHunter,

Hartelijk dank voor je reactie. Eerlijk gebied mij te zeggen dat dit probleempje inmiddels al opgelost was (vraag me niet hoe).. Ik zal binnenkort weer een nieuwe versie online zetten.

Ik zal de vraag nog even op opgelost zetten.

Groeten, Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan