jQuery werkt niet in IE8

Status
Niet open voor verdere reacties.

ananaz

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Hoi,

Ik heb voor het eerst in m'n leven jQuery gebruikt voor een website en na maandenlang proberen en oefenen heb ik eindelijk het gewenste resultaat. Maar hij werkt niet in Internet Explorer 8!

Ik heb hem in alle browsers getest en alles werkt, maar dus niet in IE8. Ik kan nergens op klikken. Iemand enig idee waar dat door kan komen?

Mijn site staat online op: mariskapelgrim.nl
Ik hoop dat de code een beetje te begrijpen is en dat ik niet al teveel 'rare' dingen heb gedaan, haha.

Hoi ananaz,
Een onorthodoxe site, en ik zie de zweetdruppeltjes voor me! :)
Even m'n rijtje langs:
  • Het is een beetje invalid html: 36 errors zegt de html-validator. Met name: er zitten dubbele id's in.
  • En een paar css-fouten, zegt de css-validator.
  • Het Doctype is prachtig Strict.
  • De Webrichtlijnen Quickscan ziet een serie verbeterpunten.
  • Maar Whoei! Er zitten 173 images op deze pagina (dat komt ervan als je de hele site op 1 pagina zet ;)), ter waarde van samen > 1MB. Wee je gebeente als je geen snelle internet-verbinding hebt. Met name ook belangrijk als je op internationaal publiek mikt, waar breedband-verbindingen een stuk minder dicht gezaaid zijn dan in NL. - De Web Page Analyzer schrikt er dan ook behoorlijk van ...
Maar wie weet, als de html-errors er uit zijn zou IE8 het zomaar kunnen doen. Hoop ik! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
...
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7; IE=EmulateIE9">
Misschien werkt dat. Zie deze MS-uitleg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan