js error bij lezen json file

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Ik krijg een redelijk vage fout bij het runnen van een gwt-ext app in hosted mode.

Er treed een fout op bij het lezen van een remote json file. Ik krijg als foutmelding dat er ergens op regel 2 een puntkomma moet staan.

Is er iets verkeerd aan deze code dan?

Code:
{
	"companies": [
	{"id": "1", "name":"Andries Auto Electro", "street" : "Grote Baan 79/2", "homeNr": "0", "postalCode": "9100", "city": "Sint-Niklaas", "website": "www.aeandries.be", "branch": "a branch", "updated": "a date", "telephone": "03 780 75 75", "email": "", "fax": ""}
	]
}

Alvast bedankt ;)

Het doet 't zonder fouten:
PHP:
<script>

var a = 
{
	"companies": [
	{"id": "1", "name":"Andries Auto Electro", "street" : "Grote Baan 79/2", "homeNr": "0", "postalCode": "9100", "city": "Sint-Niklaas", "website": "www.aeandries.be", "branch": "a branch", "updated": "a date", "telephone": "03 780 75 75", "email": "", "fax": ""}
	]
}

alert(a.companies[0].name);
alert(a.companies[0].street);

</script>
companies, id, name enz. kunnen wel zonder quotes, maar met quotes gaat het niet fout. :)

Misschien dat er een ongebackslashde quote of backslash in de data van net zo'n stuk script staat? Of dat de verwachte ; van script erboven is die niet goed is afgesloten. :)

Firebug kan misschien helpen.

Vr.Gr. Egel.

Heb de fout gevonden. Er zat blijkbaar idd een ondgeldig teken in. "Bell\'s Café" was verantwoordelijk voor de fout: é is blijkbaar niet toegestaan...

Waarom is é niet toegestaan, en zijn er nog andere speciale tekens die niet toegestaan zijn (waarvan je het niet verwacht) ?

waarschijnlijk alle letters waar leestekens op geplaats zijn, dus é, ä, Ü, etc.

Je kan waarschijnlijk wel een vervanging maken met een of andere chr() code?

:thumb:

[edit]edit: uit de json website:
A string is a collection of zero or more Unicode characters, wrapped in double quotes, using backslash escapes. A character is represented as a single character string. A string is very much like a C or Java string
[/edit]

Laatst bewerkt:
Met unicode mag je alleen de ascii karakters onder 128 gebruiken, maar misschien helpt
PHP:
	<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />
ook al (ipv UTF-8). :)

Vr.Gr. Egel

Euhm, ik had dit probleem bij een gwt-ext project, dus heb niet echt een idee hoe ik dat kan aanpassen zonder de widgets zelf te gaan ligge aanpasse :confused:

Maar en elk geval bedankt voor de hulp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan