JS Regex voor naam omzetten naar PHP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

geenID

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een regex voor een naam gemaakt in javascript en wil deze regex ook gebruiken in PHP, echter werkt dit niet want ik krijg deze error:
"Compilation failed: PCRE does not support \L, \l, \N{name}, \U, or \u at offset 10".

Enig idee wat er fout aan is?

PHP regex (werkt dus niet)
Code:
if (preg_match("/^[a-z\A-Z\u00C0-\u01FF]+([\s\-]?[a-z\A-Z\u00C0-\u01FF]+)*$", $naam))
{ 
    echo "goed!";
}

Laatst bewerkt:
ik krijg een fout met index 10
betekenis (de - staan er niets te doen maar het lukte niet anders)
var pattern = /
^ ----------------------------- ^ matches at the beginning of a line (m) or entire string (s)
[a-z\A-Z ---------------------[…] any character listed: [a5!d-g] means a, 5, ! and d, e, f, g
\u00C0-\u01FF]----------------\u561A character with the hex code 561A (**dit kan niet op die manier maar kijk naar link onderaan)
+ -----------------------------+ 1 or more times
([\s\-]? ----------------------- \s whitespace (shortcut for [ \t\n\r\f])
[a-z\A-Z
\u00C0-\u01FF]+
)*----------------------------* 0 or more times
$-----------------------------$ matches at the end of a line (m) or entire string (s)
/i;----------------------------i case-insensitive pattern matching

**zie ook
http://stackoverflow.com/questions/9221362/regular-expression-for-hexadecimal-number

Laatst bewerkt:
UTF-8 support (waar het hier, denk ik, om gaat) moet je expliciet aanzetten in de regex

kenikavanbis, bedankt, het moest inderdaad naar hex worden omgezet, op deze manier: \u00C0 wordt \x{00C0}.
wampier, ook jij bedankt want inderdaad UTF-8 moest aan. Nu werkt het, bedankt heren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan