JS/Spawn-A trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Berichten
282
Ik krijg regelmatig de melding dat er een "trojan" is gevonden met de naar JS/Spawn-A, maar dat deze niet verwijderd kan worden, weet iemand een oplossing hiervoor om dit toch te verwijderen ???
Ik heb WinXPProf draaien op een P2 450 mHz 256 mb intern.

Alvast bedankt
 
jblommerde,

Ik denk dat hij in de map contect.ie5 komt zodra je op bepaalde site gaat. Kan dat kloppen?

Alles wat in de map temporary files- content.ie5 zit mag je verwijderen.
Je bent ok niet besmet als hij in die map zit.
Dus stel dat je zo een melding krijgt, dan moet je dit doen:

Sluit eerst internet explorer af.

Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daarin staat-ok-ok.

Doe daarna dit:

Start op in de veilige modus door op F8 te drukken bij het opstarten.
En ga naar start-instellingen-configuratiescherm-extra-map opties-en zet een puntje bij verborgen bestanden en mappen weergeven of alles weergeven.

En vink uit "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen".

Ga naar start-uitvoeren-en type explorer-ok en en ga naar C-WINDOWS-temporary internet files-content.ie5
Of C:\Documents and Settings\Jouw naam\Local Settings\Temporary Internet Files content.ie5.
Er zitten dan 4 mappen daarin. Leeg ze allemaal.



Daarnaast zou het ook in jouw restore mappen zitten.
(alleen als je win ME/XP hebt).
Zodra je die uitschakeld dan zou je die melding niet moeten krijgen omdat alle restore mappen geleegd worden.
Als een virus/trojan in de restore mappen aanwezig is, dan ben je niet besmet, dus je hoeft je geen zorgen te maken. Het virus verdwijnd vanzelf uit die mappen zelfs ook als je niets doet.
De reden dat een virus scanner een virus niet kan verwijderen/schonen uit de restore mappen is omdat de resore mappen beveiligd worden door Windows.
Een virus scanner dat op je pc zit hoort dan ook niet je de restore mappen te scannen. Die moeten dus bij de uitzonderingen staan van je virus scanner.

Zie hier hoe je de restore functie uitzet (in het nederlands):
in ME:

Ga naar Configuratiescherm/systeem/prestaties/bestandsysteem, en klik dan op het tabblad 'probleemoplossing'.

Vink 'de Optie System Restore uitschakelen' aan, klik op toepassen, en OK.


In XP:

Klik op Start/Instellingen/Configuratiescherm en klik dubbel op het pictogram Systeem.

Op het tabblad Prestaties klik je op de knop Bestandssysteem, die zich onder Geavanceerde instellingen bevindt.
Vervolgens selecteer je het tabblad Probleemoplossing en zet een vinkje naast de optie 'Systeem herstellen uitschakelen'.

Klik op OK en Sluiten om de wijzigingen op te slaan, en start nu opnieuw op.

Daarna kun je restore weer aanzetten en zou het weg moeten zijn.

Voor meer info erover lees:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...5766df37140aed3b8825696500726d13?OpenDocument
 
Laatst bewerkt:
Ik zal dit eens gaan proberen SALDOS.
Het resultaat weet ik pas eind van de week, dan zit ik pas weer bij m'n eigen PC welke dat probleem heeft.
Alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan