JS table tab in en uit vouwen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 141197
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 141197

Hallo beste Helpmij'er

ik heb geen ervaring met js maar ik sta op en voor nieuwe dingen en wil het ook graag leren:thumb:

ik heb een tabel(deze wordt automatische gevuld met tekst uit mijn database met php:p)
ik wil dat als ik naar deze pagina kom gewoon met nieuws.php dat dan de eerste table tab open staat en de rest dicht(allen titel en korte tekst weergeven(korte tekst is tot de <br/>))
maar ik heb ook ankers waar ik naar link dus als ik kom met een link naar tab 3(het gaat om 3 nieuws artikelen totaal) dat tab3 open is en de rest dicht

is dit ingewikkeld?
zouden jullie mij hierbij willen helpen?(op weg helpen, goede site met veel info;))
en hoe zou dit moeten werken in stapen (bijv. bij database schrijven 1=conecten 2=openen 3= schrijven 4=sluiten)

alvast bedankt:D

In stappen:

- Je schrijft meteen alle berichten naar het scherm in divs.
- Middels CSS zorg je dat er 2 niet zichtbaar zijn (display:none)
- Bij een klik zorg je dat javascript een andere div zichtbaar maakt (document.getElementById(target).style.display = 'block' / 'none';)
- Je kijkt bij het laden van de pagina of er een geldig anker in de url staat, als dat zo is open je de betreffende div en sluit je de rest.

misschien was ik niet duidelijk ik heb een tabel
met voor iedere <tr> bevat een ander bericht.
maar als hij is ingevouwen moet hij zijn ingevouwen tot een bepaalt punt hoe kan dit het simpelst?

maar ik moet dus in mijn js op zetten
if die tabel{
ifdicht/open{
open/dicht hem
}
}
:o
maar ik weet niet hoe ik zou moeten met als je er op klikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan