json poster

Status
Niet open voor verdere reacties.

guest945836

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Berichten
286
Ik ben een nu al een tijdje op zoek naar een applicatie waarmee ik een json bericht kan versturen via een interface. Maar ik heb tot nu toe nog niets gevonden.

Kent iemand van jullie een programma waar ik dit mee zou kunnen doen? Dus dat ik de host, user-agent, content-type en de inhoud van een POST message kan invullen met een json query en dat ik deze vervolgens kan laten uitvoeren? Of moet ik dit dan toch zelf in elkaar zetten?
 
Laatst bewerkt:
JSON = Javascript dus ik verplaats hem naar de Javascript-sectie :)

Wat wil je met deze JSON bereiken?
Misschien maakt dat de vraag wat concreter en zijn er wellicht andere oplossingen beter :)
 
Laat ik het zo zeggen, er is een al bestaande app/game voor mobiele telefoons die json gebruikt. Ik wil graag op deze app inspelen, dus dat ik hem voor een gedeelte namaak, en dan in plaats van een mens, een bot de goede antwoorden laat sturen. Maar voordat ik deze app echt wil ontwikkelen, wil ik eerst wat meer proberen met json. Ik had al door dat json javascript is, maar het hoeft niet per se via een javascript applicatie gepost te worden (vandaar dat ik dit niet onder javascript had gezet).

Dus wat ik zoek, een applicatie voor mijn pc dat in php, python, c, c#, c++, javascript, java of iets anders is geschreven waarmee ik zelf json berichten kan maken en versturen naar een webservice en vervolgens ook kan zien wat er terug wordt gestuurd.

groetjes van my
 
Zolang je weet wat de service verwacht is het maken van zo'n JSON niet erg moeilijk.

PHP heeft bijvoorbeeld de functie json_encode() waarmee je eenvoudig zo'n string maakt.
PHP:
$settings = array('host' => '127.0.0.1', 'agent' => 'Helpmij.nl');
print_r(json_encode($settings));
Combineer je die met een cURL (http://www.php.net/manual/en/function.curl-exec.php) dan zou je dat kunnen versturen naar de service en het resultaat echoën.

Een andere optie is het via jQuery te doen en dan een AJAX-call te doen naar de service.
 
Bedankt voor je reactie,
deze methode had ik al eens gebruikt. Maar ik ben tegen een muur gelopen toen de webservice een lege reactie terugstuurde. Als ik gewoon naar de goeie pagina ga (dus zonder json bericht), met de webbrowser, kreeg ik een json error terug:

{"status": "error", "content": {"message": "", "type": "protocol"}}

Zodra ik via mn php script er naartoe ging, en ik dus ook de variabele $result zette:

$result = curl_exec($ch);

kreeg ik een lege reactie terug..

Ik gebruikte de volgende code:

$fields_string = json_encode($fields);

$ch = curl_init();

curl_setopt($ch,CURLOPT_POSTFIELDS,$fields_string);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array(
'User-Agent: WebClient/1.2.12 (iOS)'."\r\n",
'Content-Type: application/json'."\r\n"
));

$result = curl_exec($ch);
curl_close($ch);

print_r(json_decode($result));

Weet jij (of anderen) misschien wat aan deze code verkeerd is?

(volgens mij moet dit topic weer verplaatst worden haha)
 
Is het gezegd dat de service een waarde terug gaat geven?
 
Jazeker, maar ik kan zeggen dat het me in de tussentijd al is gelukt :)

Een klein deel van het resultaat is hier te zien:
http://wf.2fast4us.com/gameplay.php

Om te verduidelijken wat je ziet:

Iedereen kent de app wordfeud wel, een soort scrabblegame. Die pagina leest alle data voor mijn account piere uit. Vervolgens plot hij elk open spel op het beeld. Mijn uiteindelijke doel is het maken van een bot die de game speelt en iedereen dik inmaakt :evil:. Maargoed, voor nu is het al heel erg leuk dat het uitlezen van de data werkt. Ik ga nu verder met het maken van een recursieve functie die alle woorden uitleest. Mocht iemand updates over het project willen, dan kan dat gewoon door mij op wordfeud uit te nodigen en te chatten (piere).

Groetjes van Kayle
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan