JSP: JavaServer Pages

Status
Niet open voor verdere reacties.

Warranty

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2006
Daar staat JSP dus voor ja, JavaServer Pages. En ik krijg ze niet aan de gang.

Als ik een simpel kladblokbestanden Hello.jsp probeer te draaien met de onderstaande code erin wil het niet werken. Op geen enkele manier!

Code:
<HTML>
<BODY>
Hello!  The time is now <%= new java.util.Date() %>
</BODY>
</HTML>

Dus niet via WAMP server, ook niet via mijn eigen server via mijn eigen website, en ook niet lokaal. Dus wat is het probleem? Moet je iets downloaden om JSP pagina's te laten werken ofzo?

Alvast bedankt!

Daar staat JSP dus voor ja, JavaServer Pages. En ik krijg ze niet aan de gang.

Als ik een simpel kladblokbestanden Hello.jsp probeer te draaien met de onderstaande code erin wil het niet werken. Op geen enkele manier!

Code:
<HTML>
<BODY>
Hello!  The time is now <%= new java.util.Date() %>
</BODY>
</HTML>

Dus niet via WAMP server, ook niet via mijn eigen server via mijn eigen website, en ook niet lokaal. Dus wat is het probleem? Moet je iets downloaden om JSP pagina's te laten werken ofzo?

Alvast bedankt!

Je moet inderdaad iets downloaden om JSP pagina's te kunnen laten werken.
Makkelijkste mogelijkheden ( bij mijn weten ) zijn of de apache extensie of tomcat ( de apache extensie heeft dezelfde naam dacht ik ). Misschien dat eclipse of een andere IDE ook wel de mogelijkheid bied om de pagina's te parsen, maar met die technieken ben ik niet bekend.

( je kan natuurlijk ook een server zoeken die jsp ondersteund. Maar deze zijn over het algemeen betalend. )

En het moet wel werken met SQL, eigenlijk het liefst gewoon met WAMP, want die hebben we al draaiend met alles erop en eraan. (Java applicatie met SQL database).

Is tomcat die optie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan