• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Jubileumdatum of begindatum uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Jubileumdatum uitrekenen

Graag zou ik de oorspronkelijke data en de jubileumdatum uitrekenen middels dit werkblad. Wie zou dit willen/kunnen maken? Toelichting. Of er is bekend de ingangsdatum (A2) dus bijvoorbeeld de datum van het burgerlijk of kerkelijk huwelijk of is bekend de jubileumdatum zelf (B3 t.m. B24). Zoals in het document is de ingangsdatum niet bekend maar de jubileumdag van het 12,5 jarig jubileum wel = 22/03/2007. Stel dat 50 jaar bekend is dan vul ik dat bij B17 in.

Dan zouden na invoer van één van de twee de ontbrekende jubileumdata moet verschijnen. Of dat in één kolom kan of dat er twee kolommen voor nodig zijn weet ik niet. (D+E)Bekijk bijlage Jubileumdatum uitrekenen.xlsx

Met dank. Ik zie helaas maar één deel terug van mijn vraag. Als ik de ingangsdatum invoer dan krijg ik de juiste cijfers dus telkens het tijdvak later. 1 Jaar, 2 jaar, etc. Dus ik voer in 01/01/2000 dan is alles de tijdvakken later, dus 10 jaar later is 2010.

Maar als 01/01/2000 het 12,5 jarig jubileum is dan zo het moeten beginnen in 1987. Wil je nog eens kijken naar het oorspronkelijke schema en tekst.

Kijk als ik in jouw laatste voorbeeld in B9 01/01/2000 zou invoeren en de juiste cijfers rollen eruit dan zou het ook goed zijn.

Ik heb net ontdekt dat die 12,5 jaar niet werkt maar die andere wel, alleen kloppen de cijfers niet. Wat als ik bij B11 = 20 jaar 01/01/2020 invoer dan begint kolom F2 bij 2005 en dat kan natuurlijk niet, want dan moet die beginnen bij 2020 - 20 jaar = 2000.

Overigens is deze opzet/lay-out wel mooi. Let op: ik weet dus maar één datum of de huwelijksdatum of de jubileumdatum.

Laatst bewerkt:
slordig van mij...

een en ander aangepast,
ongeacht welke datum bekend is...als die in kolom B wordt ingevuld, worden de andere datums berekend.

Bijlagen

Ik begreep de werkwijze nog niet goed. Nu beter.
Ik heb verschillen gezien in 12,5 jaar werkt niet. 15, 20 en 100 jaar geven foute resultaten.

Zal de nieuwe proberen.

Geweldig! Ik ben het nu in de praktijk aan het brengen en het werkt allemaal goed. Zeer bedankt voor je hulp en inzet inzet.:thumb:

Laatst bewerkt:
Er gaat nogal wat mis...; met mijn hoofd ben ik al bij bruiloftsfeest..:o
Mijn excuses hiervoor. In laatste versie had ik kolommen weer niet verborgen en "resultaat-kolom niet beveiligd..
Bij deze de bijgewerkte versie.

Bijlagen

Bedankt. Ik ga nu even niet verder. Ben vanaf vanmorgen al ononderbroken bezig en het wordt mij iets te veel. Zal alles bewaren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan