Andre175
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 feb 2018
goedenavond....
Ik heb naar mijn idee mijn code voor het verzenden van een paar honderd emails met de juiste bijlage bij iedere mail nu bijna perfect.
Ik zit alleen nog met 1 probleempje.
In Outlook heb ik meerdere Accounts, en het standaard account in outlook is niet het mailadres wat ik nodig ben voor deze code.
Nu worden alle mails nog verstuurd vanaf mijn eigen pc, dus lukt het me wel om het juiste afzender account te verkrijgen
Het is echter de bedoeling dat andere personen er ook mee gaan werken.
Niet iedereen heeft het te gebruiken afzender account op dezelfde plek staan in Outlook.
Met onderstaande code is het mogelijk het juiste afzender account in te stellen.
(met dank aan Ron de Bruin)
Hier wordt vooraf in de code het juiste account ingesteld.
Is het mogelijk dat de gebruiker, wanneer diegene mails wil verzenden, éénmalig de vraag krijgt gesteld welk afzender account hij wil gebruiken?
Ik heb naar mijn idee mijn code voor het verzenden van een paar honderd emails met de juiste bijlage bij iedere mail nu bijna perfect.
Ik zit alleen nog met 1 probleempje.
In Outlook heb ik meerdere Accounts, en het standaard account in outlook is niet het mailadres wat ik nodig ben voor deze code.
Nu worden alle mails nog verstuurd vanaf mijn eigen pc, dus lukt het me wel om het juiste afzender account te verkrijgen
Het is echter de bedoeling dat andere personen er ook mee gaan werken.
Niet iedereen heeft het te gebruiken afzender account op dezelfde plek staan in Outlook.
Met onderstaande code is het mogelijk het juiste afzender account in te stellen.
(met dank aan Ron de Bruin)
Code:
Sub Mail_small_Text_Change_Account()
'Only working in Office 2007-2016
'Don't forget to set a reference to Outlook in the VBA editor
Dim OutApp As Outlook.Application
Dim OutMail As Outlook.MailItem
Dim strbody As String
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(olMailItem)
strbody = "Hi there" & vbNewLine & vbNewLine & _
"This is line 1" & vbNewLine & _
"This is line 2" & vbNewLine & _
"This is line 3" & vbNewLine & _
"This is line 4"
On Error Resume Next
With OutMail
.To = "ron@debruin.nl"
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "This is the Subject line"
.Body = strbody
'SendUsingAccount is new in Office 2007
'Change Item(1)to the account number that you want to use
.SendUsingAccount = OutApp.Session.Accounts.Item(1)
.Send 'or use .Display
End With
On Error GoTo 0
Set OutMail = Nothing
Set OutApp = Nothing
End Sub
Hier wordt vooraf in de code het juiste account ingesteld.
Is het mogelijk dat de gebruiker, wanneer diegene mails wil verzenden, éénmalig de vraag krijgt gesteld welk afzender account hij wil gebruiken?