• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Juiste formule gebruikt in Excel, maar geeft foutcode #N/B weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kalsver

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2011
Ik heb in Excel een document gemaakt, waarbij ik vanuit het 2e tabblad gegevens op het eerste tabblad wil samenvoegen.
Nu heb ik daarvoor de volgende formules gebruikt:
=VERT.ZOEKEN(B2;Email!$A$2:$D$75;4;ONWAAR)
=INDEX(Email!D:D;VERGELIJKEN(ProtasDocentRoosters_7APR!B2;Email!A:A;0))
Beide formules geven mij de foutcode #N/B weer.

Echter als ik dit document door mijn collega (die nu afwezig is) laat bekijken en dan ziet hij wel de juiste uitkomt, ook als hij mij een kopie stuurt van mijn document dan zie ik ook de juiste uitkomst en niet meer de foutcode.

Wat gaat er mis in mijn document, moet ik ergens nog instellingen wijzigen, omdat de formules wel kloppen?

Ik hoor het graag.

Groeten,
Kitty

Zonder het document zelf is dat wat lastig in te schatten vanaf hier. Allereerst: heb je al eens op F9 gedrukt?

Er wordt in je formule(s) verwezen naar 2 tabbladen:
1 Email
2 ProtasDocentRoosters_7APR

Groeten Marcel

Kalsver,

Op tabblad ProtasDocentRoosters_7APR staat "ABGA " vermeld, op tabblad Email "ABGA". Het verschil zit hem in de
laatste spatie die wel op tabblad ProtasDocentRoosters_7APR maar niet op tabblad Email staat.
Aangezien dit niet gelijk is zal de functie deze niet kunnen vinden.
Pas de tekst aan of gebruik de funktie
Code:
=SPATIES.WISSEN()

Veel Succes.

Bedankt! Dit heb ik niet gezien... en dan kan je heel lang kijken naar iets!

Wel vreemd dat het bij je collega wel werkte, ondanks de spaties.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan