juiste instelling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Ik heb mijn refreshrate ingesteld ( aleen poos geleden) op 85 Hz bij eigenschappen voor beeldscherm-> instellingen-> geavanceerd -> beeldscherm. Als ik nu de knop ABIT Display tray icon aanklik (in de icon tray) krijg ik dit te zien: refreshrate 60Hz. Zie bijlage. Als ik hier probeer aan te passen springt ie even op zwart en gaat dan de instelling wijzigen, zegt ie. Niet dus . Ook na afsluiten->opnieuw opstarten geeft de refreshrate daar 60 Hz en achter beeldscherm -> instellingen nog altijd 85Hz. Welke waarde is nu geldig? Kan ik dat ergens zien? Alvast bedankt

grtz

Bijlagen

• scrshot11.jpg
    scrshot11.jpg
    21,5 KB · Weergaven: 33
Meestal kun je de werkelijke resolutie ook zien in het aanpassingsmenu van je monitor (waar je dus contrast en brightness e.d. aanpast) Moet wel een beetje recente scherm zijn :-)

Recent scherm...valt wel mee. De plek die jij aangeeft is volgens mij eigenschappen voor beeldscherm enz.
Ik heb zelf gezocht in msinfo32 (start->uitvoeren) en daar staat ie keurig aangegeven. Zie de bijlage.

grtz

Bijlagen

• scrshot12.jpg
    scrshot12.jpg
    64 KB · Weergaven: 33
Ik bedoelde eigenlijk de daadwerkelijke monitor, daar zitten meestal ook een paar knoppen op.

Als ik bij mij MENU intoets, dan krijg ik op mijn scherm knoppen te zien waarmee ik de beeldscherm kan instellen (onder andere contrast/uitlijning/degauss enzovoorts).
In dit rijtje staat bij mij ook HZ als ik dit menu 'inga' dan krijg ik de daadwerkelijke resolutie te zien, zoals die monitor hem daadwerkelijk doorgeeft. Dit heet bij mij Display Timing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan