Juiste instellingen voor draadoze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Ik heb met mijn grote mond gezegd dat ik a.s. donderdag wel even de draadloze router zou aansluiten voor een collega van mij.

Nu zit ik echter met één probleem. Op 1 februari komen ze van UPC de chello aansluiting maken.

Hoe ga ik dat doen met het mac-adres dat ik in de router moet zetten, dat adres heb ik dus nog niet en dat krijg ik toch ook pas als je op internet zit ?

Hoe ga ik dat doen ?

Jacco
 
Ik heb zelf ook chello met een router ertussen en het MAC adres ging allemaal automatisch.
 
Maar het probleem is dat ik geen werkende internet verbinding heb en welk mac-adres moet ik dan gebruiken ?

Jacco
 
Je moet het MAC adres van de netwerkkaart invullen. Als je een netwerkkaart van Chello krijgt, dan kun je nu nog niets instellen.
 
Aha, en hoe kom ik aan het MAC adres van de netwerkkaart als ik deze niet zou kunnen kopieëren (want dat is geloof ik ook wel eens een optie)

Ipconfig ??
 
Je kan het MAC adres ook vinden met Aida of Everest, daar wordt het Hardware adres genoemd en natturlijk ook met Ipconfig.
 
Dat adres zou ik dus nu ook kunnen bekijken, want dat is dus nu al bekend, of wordt dat steeds opnieuw aangemaakt.
 
Dat is een soort "cassisnummer" van je netwerkkaart. Die veranderd dus nooit en kun je dus al invoeren. De router moet dan wel op die netwerkkaart worden aangesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan