juiste kabel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepper

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
voor het verbinden van 2 pc - netwerk- kabel gebruik ik een kabel waarvan ik denk dat het een crosscabel is, maar de verbindingen zijn er maar niet onderling , ik twijfel aan de kabel, op de kabel staat :

(UL) E178558 type CM24 AWG4Pr c(UL) e178558 CMG-FT4- ETZ verified TI/EIA 568 A Cat 5 patch

is dit de juiste kabel ?

Zou je even kunnen kijken of de adertjes in de stekker op dezelfde plek zitten? Als ze op verschillende plekken zitten is het een cross-cable, als het identiek is, is het een ''straight''.

kleuren

de kleuren zijn anders gerangschikt, dus cross, maar wat doe ik dan verkeerd :eek::eek:

2 pc`s - cross cable - netwerkkaarten 100 + 400 mbps, lanverbindingen werken, pc`s hebben eigen naam, netwerk heeft naam, client netwerk,bestanden delen aangevinkt, tp adres ingesteld 192-168-0-1 en 2, mappen gedeeld
maar bij netwerklocaties zie ik niets en krijg er ook niets bij gezet-toevoegen, kan de andere pc`s namen ook niet vinden

alvast bedankt

netwerkdummy

ping

pingen naar localhost oke
pingen naar ip adres 2e pc time out bij opdracht

Dus dan heb je toch geen verbinding... Misschien weten de experts hier iets van?

Kun je de kleurenschema eens hier neerzetten?

Patchkabel klinkt mij meer een normale netwerkkabel

kleurenschema

in de stekkertjes zijn 4 kabeltje aangesloten, schema
rose, rose(met rood streepje),wit (groen streepje), groen
wit, groen, rose rose

Ik tel er 7?

Doe eens van beide kanten als volgt: (netwerkkabel kan 8 aders verwerken)

Bijvoorbeeld:

kant 1

1 oranje-wit
2 oranje
3 groen-wit
4 blauw
5 blauw-wit
6 groen
7 bruin-wit
8 bruin

kant 2

1 oranje-wit
2 oranje
3 groen-wit
4 blauw
5 blauw-wit
6 groen
7 bruin-wit
8 bruin

(dit is trouwens de officiële codering van netwerkkabels)

kleuren codering

de kabels zitten in de bovenvermelde kleuren in de kabelboom maar zijn binnnen in de dichtgesmolten stekker afgeknipt.

ik ga een neiuwe kabel halen lijkt me een goede nieuwe start.

voorlopig allen bedankt

Klinkt als een hobby kabel, als je een recente netwerk kaart hebt dan zou deze ook met een straight kunnen werken.
ik zou zobiezo een nieuwe kabel halen anders kun je dacht ik alleen tot 10mbit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan