• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Juiste keuze op basis van datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunther73

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2015
Hallo,

Ik heb twee files (1 + 2) in de eerste file staat de manager, de klachtdatum en welke (nu nog blanco) Support er bij hoort
De support wordt gekozen op basis van datum indiensttreding, is de klacht voor indiensttreding
dan is Support2 (oud) verantwoordelijk, is de klacht jonger dan indiensttreding dan is Support1 (new) verantwoordelijk.
Deze uitkomst wil ik graag in File 1 in het groen terug zien.

Het lukt mij niet om het in 1 formule te krijgen, wie kan mij helpen?

Alvast ontzettend bedankt bij deze voor mij breinbreker!

Groeten,
Jeroen

Keuze Manager.pngBekijk bijlage Manager keuze.xlsx

Dat is toch gewoon deze formule?
Code:
=ALS(D3<D6;F6;E6)
De check op de manager is daarbij niet gebruikt, want je geeft ook niet aan wat er moet gebeuren als de manager anders is. Bovendien heb je daar ook geen alternatieve data voor.

Ik begrijp het niet helemaal. Zoiets

PHP:
=ALS(D3<=D6;F6;E6)

Edit, gelijke gedachte als OctaFish.

Laatst bewerkt:
Andere oplossing (met hopelijk wat bruikbaardere data) is met Vert.Zoeken uit een lijst de manager opzoeken.

Bijlagen

Op de goede weg maar zijn er nog niet.
De formule =ALS(D3<=D6;F6;E6) werkt als je in 1 file werkt, niet in 2.

De oplossing die OctaFish geeft lijkt te werken maar geeft een verkeerde uitkomst.
Wanneer ik bijvoorbeeld Manager E invul in File 1, met klachtdatum 1-12-2015 dan zou daar als uitkomst moeten komen =Support1, en nu geeft hij support2 aan?

Wel bedankt tot zover!

Update: < vervangen door > en lijkt nu te werken...ik ga nog even dubbel checken.
Heerlijk forum!

Update2: werkt helemaal zoals ik had gewild, bedankt allemaal.
Ik sluit deze topic af.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan