Juiste paginanummering invoeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bone
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bone

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Hallo,

Ik ben inmiddels al een hele tijd aan het proberen om de paginanummering goed in WORD te krijgen. Nu weet ik dat dit met einde markeringen te maken heeft enz...maar toch kom ik er niet uit!

Wellicht is de vraag al eerder gesteld.

Wat ik graag wil is:

Voorblad (geen paginanummer)
Titelblad (geen paginanummer)
Voorwoord: (Romeinse cijfers iii)
Inhoudsopgave (geen paginanummer)
Hoofdstuk 1 (dit wordt dan pagina 1)

Wie o wie kan mij hieraan helpen?

Da's een kwestie van sectie-eindes instellen én daarna in de desbetreffende sectie wel of juist niet de paginanummering opnemen.
Typ in de Helpfunctie van Word "sectie einde" in en je gaat eruit komen!
Het is téveel om dat hier in een paar zinnen als stappenplan te typen. Ga rustig lezen over het werken met sectie eindes en paginanummering en het gaat je lukken.

Laatst bewerkt:
@gast0660 : mag ik jouw glazen bol een jaartje leasen? :D

Jij hebt kennelijk middels je glazen bol op jouw beeldscherm gezien welke Word (Office) versie topicstarter heeft..................? ;)

............ en als ik dan toch aan het zeuren ben : niet iedereen is even handig / hoeft even handig te zijn met het lezen in het Engels. Er zijn zóveel Nederlandstalige handleidingen voor dit 'gedoe', met sectie eindes en paginanummering. Voor 2010 bijv : Klik

Dan heeft TS er nu iig al 2, 1 voor 2007 en 1 voor 2010. ;)

Als hij Office 2000, 2003, 2013 of misschien wel 2016 heeft, tja, hij weet nu op welke woorden hij moet zoeken in de Help functie, in Google is het niet veel anders.

Laatst bewerkt:
Hoi,
@gast0225, uw "gezeur:D" klopt natuurlijk, maar deze had ik nog ergens in een mapje staan en met de plaatjes erbij heb je een start om in word wat te snuffelen.:o
Greetz

De structuur / handelingen / grote lijn om het doel te bereiken zijn in de loop van de Officeversies niet echt veranderd, maar de plek / icoontjes / whatever, waar het e.e.a. te vinden, kan van versie tot versie afwijken (ik heb dit niet uitputtend voor alle Wordversies gecheckt) en dat was dan ook de reden dat ik er nog geen Google linkje met uitleg bij had gedaan. De grap is juist dat onder de Help knop van zijn eigen Wordversie (zonder dat wij weten welke hij heeft), altijd de goede "Help" zit, want het is immers de Helpfunctie behorende bij zijn eigen Wordversie :D

Het betreft office 2013...

Ik zal het eens proberen :)

En het staat natuurlijk ook uitgebreid beschreven in de Word cursus, gewoon hier 'thuis' in de Handleidingen sectie te vinden :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan