Juiste schermresolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetsenbord

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Beste forumleden,

Vandaag heb ik een oude PC (Fujitsu Siemens) 'opgefrist' met een nieuw OS. Helaas werkte de aangesloten monitor niet goed (widescreen). Ik kan de juiste schermresolutie niet kiezen waardoor het beeld niet goed is (uitgerokken e.d.).

Ik ging naar de website van Medion (merk van de monitor) en downloadde daar de laatste driver maar dat hielp niet.

Ook ging ik naar de website van Fujitsu en downloadde daar een update van de grafische kaart, maar daar stond het nieuwe OS niet meer bij.
(Heb wel geprobeerd, maar lukte niet :confused: (tegoei))

Hoe kan ik dit oplossen? :confused:
Mvg.

Hoi,
heb je de chipset van je pc wel geïnstalleerd? Geef het type/serienr. van je pc en van je grafische kaart en het OS dat je nu gebruikt.

De monitor: Medion, MD 30999
De PC: Fujitsu Siemens, Serialnumber: YBEM298071

Op de PC stond XP, heb het opgefrist met Vista

Probleem is dat die laptop al behoorlijk gedateerd is. Met een desktop was dat nog niet zo'n probleem, gewoon een andere graka proberen.
Maar op zo'n laptop zou ik persoonlijk Vista ook niet installeren, daar is de hardware niet geschikt voor. Mijn tip is zet gewoon xp erop en je hebt een prima laptop zonder problemen. Wat is er mis met xp?

Oeps, misschien was ik niet zo duidelijk, maar het gaat hier om een desktop en geen laptop... Het is een 'oude' desktop die ik niet zo veel gebruik en wou hem een beetje opfrissen...

Moet ik echt een hele nieuwe grafische kaart hebben om gewoon het beeld goed te laten weergeven?? Is er mogelijk nog een andere oplossing? :confused:

Mvg.

PS: Op Youtube staan er filmpjes van mensen die Vista installeren op een nog oudere computer (Windows 98) en daar werkt alles blijkbaar wel... kan natuurlijk van beeldscherm tot beeldscherm afhangen :p

Laatst bewerkt:
Ja stom van mij want je hebt een apart beeldscherm :o Ben toch eigenlijk goed uitgerust vandaag :D
Je hebt toevallig niet nog wat liggen van graka's? Hoeft geen nieuwe te zijn hoor. Heb je nu een insteekkaart of draai je op de interne chip?

Helaas een interne chip:(

Mvg.

PS. Computer heeft momenteel geen internet, maar als ik deze eens aan internet hang, zijn er dan geen programma's waarmee je kan zien of je alle nieuwste drivers hebt :confused:?

Topic verplaatst van Hardware-Beeldscherm / LCD / TFT------>Vista

(dit omdat het over een softwarematig iets gaat)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan