juiste subformulier na keuze in hoofdformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheigM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Hallo allemaal,

Om alvast aan te geven waar ik sta, ik ben absoluut geen Access-expert maar met mijn ooit dBase4 tijdens mijn studie gehad te hebben, wat knutselen in Access97 tijdens een bijbaantje en met behulp van google ben ik voor mijn gevoel een eind gekomen. Maar loop nu vast, dus graag hulp...

In mijn database heb ik een formulier met meerdere subformulieren. Elk subformulier laat details zien van één bepaalde leverancier en is de bedoeling nieuwe details hieraan toe te voegen of betaande records te muteren. Deze subformulieren (10 in totaal) heb ik in een tabbesturingselement geplaatst, dus nu op het hoofdformulier een box met 10 tabjes met in elke tab een aparte subformulier. Elk tabje heb ik genoemd met het leveranciersnummer van de desbetreffende leverancier. (Duidelijk? :confused:)

Op het hoofdformulier wordt na keuze in een keuzelijst een aantal velden gevuld, waaronder het leveranciersnummer.

Nu wil ik dat automatisch het corresponderende subformulier in het tabbesturingselement geopend wordt. Weet iemand of en hoe dit kan?

Groet, Michel

Je kunt tabjes niet met VBA selecteren, maar je kunt een object er op wel de focus geven, en dan komt dat tabblad ook gelijk bovenop te liggen. Dus selecteer in je code het betreffende subformulier.

Beste Michel,

Bedankt voor je reactie. Ik heb iets meer richting waarin ik het zoeken moet, maar ben er nog niet. Inmiddels ook een andere mogelijke oplossing gelezen via google, de subformulieren over elkaar te plaatsen op het hoofdformulier en dan te werken met wel of niet zichtbaar.

Inmiddels ook wat meer te weten gekomen over commando's zoals SetFocus. Misschien dat hierin ook de oplossing ligt.

Even wat meer over de opbouw met mijn formulier met de subformulieren. Een klant heeft een vaste leverancier. Op het formulier heb ik een keuzemenu waarmee ik de klant selecteer. Aan de hand van deze keuze worden een aantal tekstvelden op het formulier gevuld, waaronder de leveranciersnummer. De gegevenstype van dit veld is overigens ingesteld als Tekst.

Kan ik dit tekstveld een gebeurtenisprocedure meegeven of moet ik dit doen bij het keuzemenu AfterUpdate? En hoe dient de code van deze gebeurtenis eruit zien?

Ik zie je reactie graag tegemoet. Alvast bedankt.

Groet, Michel

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je voor elke leverancier een eigen formulier hebt; mij lijkt het dat leveranciersgegevens in één tabel staan, en de door hun geleverde artikelen in een andere (gekoppelde) tabel. Kortom: de structuur van je gegevens zou identiek moeten zijn. Ergo: dat kan gewoon één formulier worden. En dat filter je dan op je hoofdformulier.

tabbladen

Tabbladen kan je aanroepen met

Forms!Formulier1.Form.Pagina2.SetFocus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan