Juiste vba syntax in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klattterman

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Hallo,

Ik ben een beetje aan het klooien gegaan om in mijn formulier snel fietsen te kunnen verhuren.

Nu heb ik het op zich voor elkaar gekregen met een aantal regels is vba.

Maar zou iemand hier eens naar kunnen kijken want ik loop tegen bepaalde problemen aan waarin mijn code niet voorziet.

Als bv een fiets al verhuurd is mag hij dus niet nog eens verhuurd worden. (melding)
Als de fietscode verkeert wordt ingetypt moet hij melden dat de fietscode niet voorkomt.

ik moet dus gebruik maken van if then etc maar daar heb ik totaal geen kaas van gegeten maar ben me er al in het verdiepen.

Het gaat om het formulier reserveringen en de opdrachtprocedure die bij het veld [fietscode] hoort.

Verder ben ik geïnteresseerd wat andere mensen van mijn resultaat tot nu toe vinden en tips zijn zeer welkom.

Alvast bedankt voor de tijd,

Groeten Hein

Bijlagen

Hoi Hein

Even zeggen ten behoeve van andere helpers: deze vraag gaat over Access.

Normaal had ik zelf een poging gewaagd als het Excel was, van Access ken ik nog te weinig om van dienst te kunnen zijn ;)

Succes ermee.

Wigi

Ik heb even *heel* snel (lees: 30 seconden) gekeken en je zou bijvoorbeeld het tekstveld de fietscode kunnen wijzigen in een combobox (dropdownlist) waardoor ongeldige fietscodes niet meer mogelijk zijn. Je moet hier dan aan de RowSource wel een speciale SQL code toekennen, bijvoorbeeld:
SELECT FietsID FROM Fiets WHERE FietsID NOT IN (SELECT FietsID FROM OrderInfo WHERE DatumUit < [RefDate] and DatumIn > [RefDate]).
Als refdate moet je dan de datum gebruiken waarop je wilt zien dat de fiets beschikbaar is.

Hier komt dan nog wel bij dat je eigenlijk voor de refdate een reeks data wilt bekijken, namelijk van de mogelijke begindatum tot einddatum dus iets als:
SELECT FietsID FROM Fiets WHERE FietsID NOT IN
(SELECT FietsID FROM OrderInfo WHERE (DatumUit < [DataUit] and DatumIn > [DataTot]) AND (DatumUit < [DataTot] and DatumIn > [DataTot])).

Nu kan het zijn dat ik de vergelijkingen niet helemaal goed heb omdat ik niet helemaal thuis ben in de variabele en veldnamen die je gebruikt hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan