Juistheid DMI ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Aida32 geeft bij onderzoek van de hardware van mijn AMD Athlon 1600 +, onder computer DMI (zie bijgevoegde JPG) de waarschuwing "Juisheid van de DMI-data kan niet worden gegarandeerd". Wat houdt dit in, kan het kwaad en hoe hef ik dit op.

Zie bijlage DMI.jpg

Bijlagen

• dmi.jpg
    dmi.jpg
    43,3 KB · Weergaven: 89
DMI

What is DMI ?
It is a tool for the users to edit, save or load(update) Desk Management Interface configuration, including BIOS, CPU, Memory, Port Connector, Slot setting etc. The related file which save the info for you has .DMI extension. Please note that this application program must run in real DOS mode

Dit is voor mij abacadabra !
Ik vind ook geen .DMI file op de PC !
Is het alleen een soort van logboek, waarin gegevens
van BIOS, CPU, Memory, Port Connector, Slot setting etc.
worden bijgehouden.

DMI

Als je goed leest geeft AIDA slechts aan dat ze geen garantie geven op de verzamelde info over het systeem. Het programma gebruikt DMI als standaard om informatie over het systeem te verzamelen. "Geen garantie" impliceert derhalve dat de maker van AIDA niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor eventuele handelingen of het juist niet uitvoeren van handelingen naar aanleiding van gegenereerde rapporten. Verder heeft dit geen invloed. Het is dus een kwestie van eigen inzicht of je wel/geen maatregelen neemt naar aanleiding van het rapport.

Handelingen of maatregelen n.a.v. het Aida-rapport
met als uitslag : "Juisheid van de DMI-data kan niet worden gegarandeerd". Ik zou niet weten wat ik zou moeten doen, deze waarschuwing is zo abstract.

Enfin, het heeft dus niets te maken met instabiliteit en/of goede of slechte performance van een systeem.

DMI

Nog even dan; AIDA verstrekt jou informatie omtrent de samenstelling van het systeem. Naar aanleiding van die informatie zou je kunnen besluiten om bepaalde (ingrijpende) aanpassingen te doen, zoals bijvoorbeeld het aanschaffen van een andere videokaart of het bijplaatsen van geheugen. Wijzigen van de hardware configuratie dus. Voor het geval dit achteraf niet de oplossing van een of ander probleem is geweest, wijst de maker van AIDA dus elke verantwoordelijkheid af. Je kan ze dus niet aansprakelijk stellen voor geleden schade.

Geplaatst door Yari02
Juisheid van de DMI-data kan niet worden gegarandeerd
Simpel gezegt, jij bepaalt of je de "aanwijzing" witl volgen.
Dit wordt door dit soort programma's (bijna) altijd aangegeven.
Gewoon, omdat ze geen garantie willen geven.;)
Om een voorbeeld te noemen in Sisoft Sandra kom je dit ook tegen.

Kortom je kan precies opvolgen wat zo'n programma aangeeft, maar je kan ook eerst informeren of het daadwerkelijk nodig is.:)
het heeft dus niets te maken met instabiliteit en/of goede of slechte performance van een systeem.
Gedeeltelijk heeft het wel met de performance te maken, maar of je erop in gaat is jou keus.

Laatst bewerkt:
Ja, dat begrijp ik wel; dat ik ze niet aansprakelijk kan stellen. Eigenlijk zeg je, dat waarschijnlijk elke PC-gebruiker die Aida runt deze opmerking in zin/haar rapport zal zien en dat er met je systeem in beginsel niets aan de hand hoeft te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan