jukebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

piepoeh

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2002
Hoi forummers,
Ik wil een pc gaan bouwen met de bedoeling hier een mp3 jukebox van te maken en al mijn cd's om te zetten. Software is geen probleem, waar ik mee zit is hoeveel harde schijven kunnen er maximaal in 1 pc worden ingebouwd. Er komt 1 cd/dvd speler in (hoe moet ik anders mijn muziek op het systeem krijgen?).
Ik wil zo groot mogelijke schijven plaatsen (200 gig).
Hij hoeft verder dus niet zoveel te kunnen.

Het systeem wordt op mijn stereo aangesloten dus een goede geluidskaart is ook belangrijk. Welke is hier het meest geschikt voor?

Alvast bedankt voor de reacties.

Kijk eens naar RAID schijven, met een RAID systeem kan je flink wat schijven in je pc hangen.

Kijk eens naar terratec geluidskaarten die zijn over het algemeen erg goed.

En idd kijk naar een raid systeem echt een maximum aan aantal hardeschijven is denk ik wanneer je pc vol zit
maar je hebt tegenwoordig al schijven van 250 gig

Mmmh.....Raid schijven zegt me niets. Is dat nieuw (volg de markt niet zo). Op de zelfde manier aansluiten als de oude schijven? Graag enige uitleg.

Raid

Een Raid is een combinatie van meerdere schijven op een Raid controler.

Mirror is twee schijven van b.v. 200 die samen 200 geven maar elkaars fouten corrigeren.

Stripe is twee schijven van bv 200 die samen 400 geven.

Maar je moederbord moet wel een raid controler hebben !!

De vraag is dus eerder op wel bord kan ik de meeste drives kwijt.

Ik heb zelf een Abit Bp6 die 8 drives kan behappen.

Je kunt naartuurlijk op een bestaand bord een Scsi controler zetten, die zijn er zelf wel met de mogelijkheid om 14 drives aan te sluiten, tel uit je winst.

Het is maar wat er voor wilt uitgeven.

M.v.g.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan