Jullie advies nodig voor optebouwen structuur

• Onderwerp starter Onderwerp starter nilix
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nilix

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2009
Ik zit met de volgende vraag wat kan ik beter doen??

Ik moet een website maken met gegevens er op.
Hier zit een ook een login system op om de gegevens op de site te veranderen

Er zullen ongeveer een korte regel of 50 tot 70 met gegevens op staan.

Wat is nu beter voor de server - dus minder belastend??

De site in php maken of met mysql ?

De gegeven zijn makkelijk op te slaan in een mysql data base maar iedere keer als je de site opent moeten de gegevens uit de data base gelezen worden. Dit lijkt me een zware belasting voor de server en traag worden voor de site.

Als ik dit alles in php zal maken lijkt naar mijn idee dat de site sneller is en minder server belastend ( kan het mis hebben) nadeel is dat er weer meer beveiligs risico's aan zitten met schrijf rechten voor de gegevens

Wat is jullie idee?? o advies??

je maakt een website niet in mysql mysql is de database en php maakt alleen een website met een combinatie van html,php,javascript,mysql enz.

da waar

ja das waar maar moet je alleen php gebruiken om data op te slaan en weer te geven op een site of liever mysql met php samen dan??

Tenzij je het hebt over honderden users tegelijk met honderd duizenden records in de database is de belasting zo minimaal dat het echt niet uitmaakt, en moet je dus gewoon doen wat het makkelijkste is.

Ik zou gaan voor een simpele SQL database om de data in op te slaan, dat werkt verreweg het makkelijkste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan