Jumper Settings

Status
Niet open voor verdere reacties.

zugo159

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Berichten
24
Hallo Helpmij leden,

Een week geleden startte mijn computer niet meer! Toen ik hem had geopend zag ik dat er kabeltjes los waren. Ik had toen mijn moederbord boekje erbij gepakt en gekeken wat voor soort kabeltjes het waren. Het waren de kabeltjes van de Jumper Settings, zo stond het in ieder geval in het boekje. Ik had alles gedaan wat er in het boekje stond, maar mijn pc ging nog steeds niet aan. Wie kan mij hiermee helpen? Type moederbord: Intel 440BX AGPset. Het zijn allemaal kleine kabeltjes die eruit zijn. Zoals: Power ATX, HDD Led en Speaker Connector.

Bedankt voor uw begrip!
 
Laatst bewerkt:
Je hebt de handleiding van het moderbord dus.
Meestal staat er op de kleine plastic stekkertjes, maar soms ook op de kabel waar deze voor is.
Als het niet te vinden is, volg je gewoon de kabel waar het naartoe gaat, zo komt je te weten waar deze van is.
Voor de switchjes maakt het niet uit hoe je deze aansluit, maar voor de leds wel deze hebben een + en - kant.
 
Laatst bewerkt:
Dit is tweakers.net niet hoor :mad:

maar de power die moet aangesloten worden....power is voeding.
op je moederbord zullen een paar pinnetjes zijn bij 1 van die pinnetjes staat pwr daar moet dat stekkertje op.

maar hoe kunnen deze stekkers los komen...heb je iets gewijzigd in de binnenkant van je computer.
 
@TS: Je bent hier trouwens WEL aan het goede adres, maar NIET bij Tweakers hoor...:p
 
:eek: Sorry jongens, ik had dit precies gekopieerd hoe ik het ook bij Tweakers had gedaan, ik was het steeds zat om het te typen. Nogmaals mijn excuses hiervoor! Ik heb alleen maar Power ATX kabel en Speaker nodig om mijn pc aan te krijgen? En reset switch of de andere maken niet uit, klopt dat. Bij Speaker kabel staat dit er in mij boekje:

http://i38.tinypic.com/10y008h.jpg Waar moet ik hem plaatsen: bovenin of onderin?

@ puppie: De kabels komen los doordat ik een keer de computer uit elkaar wou halen of het ging perongelujk, ik weet het allemaal niet meer!
 
Laatst bewerkt:
op tweakers was het draadje direct op slot gegaan....


Maar goed: HDD led en speaker kan gewoon los blijven liggen. Dat heeft wel een doel, maar zonder werkt het normaal ook.

De power ATX zal je op je moederbord moeten aansluiten. Dus op de juiste pinnen.
En dan moet je systeem aan kunnen, als alle overige kabels vast zitten.

Ik begrijp alleen niet goed hoe dit draadje opeens los kan hangen. Wat heb je ermee gedaan?
 
Ik kan Power ATX op 2 plaatsen zetten op de pinnetjes hier een voorbeeld van Power ATX:
knipselsu9.jpg
Zwarte rondjes zijn de pinnetjes waar de kabel in moet komen.
 
Zo te zien maakt dit niet veel uit.
Soms zit er een extra aansluiting op het moederbord om alle draadjes in één keer goed aan te sluiten met een soort multi stekkertje.
 
Dan is er iets stuk aan mijn pc, want hij start wel, maar de monitor gaat vanzelf op standby:shocked:
 
De kabeltje zijn niet vanzelf los gegaan.
Misschien is de PC gevallen, of een klap gemaakt.
Misschien is daardoor de videokaart bijvoorbeeld los, of andere ondedelen los of harddisk beschadigd.

Check dus eerst alle onderdelen eerst of alles nog goed vast zit.
 
Alles zit nog goed vast, en mijn broertje meldt net dat hij de kabels er een keer uit had gehaald samen met me vader :mad: En alles zit goed vast, heel soms doet de pc het dan komt windows in scherm en gaat de monitor weer in standby, maar de pc gaat ng gewoon door.
 
OK, de kabeltje zijn een keer losgehaald dus door wat familieleden.

Reden ?? Waren ze op zoek naar een probleem ??
In dat geval kan het probleem er nog zijn.
 
Geen idee waarom, ze wisten dat het een oude comuter was en gingen ermee spelen:p
 
Geen idee waarom, ze wisten dat het een oude comuter was en gingen ermee spelen
Nahh, je vader ging, omdat hij dacht dat het een oude PC was samen met je broertje er mee spelen. Maar achteraf bleek het om jouw PC te gaan.
Alles zit nog goed vast, en mijn broertje meldt net dat hij de kabels er een keer uit had gehaald samen met me vader
Dit zeg je toch :eek:
 
Ja, alles zit er goed op behalve de kabels die in de pinnen moeten :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan