Jumper

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikey19

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2007
Hallo allemaal ik heb pas een nieuwe externe behuizing aangeschafd.. aangesloten alles.

Alleen geeft hij aan bij schijfbeheer dat de schijf geinitialiseerd moet worden.
Nu probeer ik dit en krijg ik met een melding te zien: Het apparaar is niet klaar.

Nu heb ik ook begrepen dat je je schijf eerst moet formateren enzo ,,, maar dit lukt me ook niet.

nu ben ik er ook achter gekomen dat ik geen jumper in mijn hd heb zitten om als slave te maken. Maar in mijn oude pc waar deze hd zat heeft hij het ook altijd gedaan zonder jumper.

Kan iemand mij hierbij helpen

Mvg mike

Hoi,

In je oude had je daar wel een master hd en misschien in je nieuwe niet.

In een externe behuizing is master/slave niet van belang, toch...? Zonder jumper moet hij het gewoon doen, is hier ook t geval.

Okej Maar waarom zie ik de hd nog steeds niet als massa opslag dan ?

Als het een IDE-schijf is (dus geen SATA schijf) dan is de normale gang van zaken dat die op Master gezet moet worden voordat je die in een externe behuizing kunt gebruiken.
Dus als de schijf inderdaad een IDE schijf is én er een mogelijkheid is (via jumpertje) om hem op Master te zetten, probeer dat dan.

Nog een tip: Zet de externe harde schijf eerst aan, en sluit de USB aansluiting pas aan zodra de harde schijf helemaal opgespind is.

Als dit allemaal niet helpt of van toepassing is, dan zou ik eens een andere USB aansluiting gebruiken. Ook is niet uit te sluiten dat de controller in de externe behuizing niet goed werkt.

Succes,

Tijs.

Als het een IDE-schijf is dan is de normale gang van zaken dat die op Master gezet moet worden voordat je die in een externe behuizing kunt gebruiken.

Dan ga ik mijn ext behuizing nog eens open schroeven om te zien of je gelijk hebt... :confused:

dit heb ik gedaan

dit kreeg ik allemaal te zien .

Knipsel.PNG

Knipself.PNG

ttrtgg.PNG

Ik heb de harde schijf ook nog eens bekeken bij mij zit er geen eens een jumper in

Laatst bewerkt:
Hoi,

Misschien wordt het dan nu even interessant om even te melden of je sata of een ide schijf hebt

Het gaat er niet om of er nú een jumper op zit, het gaat erom dat je even op de sticker leest of het ding met een jumper op Master te zetten is.
Op die zelfde sticker zou kunnen staan wat de staat van het apparaat is als je er geen jumper op hebt (zou bijv. "Single disk", "Cable Select" of iets dergelijks kunnen zijn).

Je kunt vrij gemakkelijk nakijken of een schijf SATA is of IDE: Als de aansluiting voor de datakabel er zo uitziet zoals hier aangegeven ("7-pins datakabel voor serial ATA"), dan is het een SATA schijf.
Als de datakabel-aansluiting eruit ziet als hier aangegeven, dan is het een IDE schijf (ook wel PATA schijf genoemd).

Succes,

Tijs.

Hoi,

En als het niet op de hd staat even op de site van het merk hd opzoeken hoe de jumper moet zitten zoals Dnties meldt

Kijk eerst even na of de harddisk nu zónder jumper op Master staat: Misschien heb je geen jumper nodig, want staat het ding nu al als master ingesteld.

Is het een andere status, ga dan bij vrienden navragen of zij ergens een jumpertje over hebben (bijv. na afdanken van oude/te kleine IDE harddisks of IDE DVD/CD schrijver/brander). Misschien heb je zelf nog zo'n afgedankte IDE DVD/CD schrijver of harddisk die een jumpertje heeft.
Ik neem aan dat je bij de lokale pc-leverancier ook wel met een beetje aardig aankijken wel een jumper kunt krijgen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb er nog genoeg maar daar heb je nu niks aan maar zeg het maar wil er we een paar Mailen:D(opsturen)

ik heb nog een oude jjummer gevonden hihi..

maar nog steeds niet .

Hoi,

Weet niet of je deze mogelijkheid hebt maar kan je de hd ook eens proberen los in je pc erbij te hangen misschien worden we dan wat wijzer

Nee die mogelijkheid heb ik helaas niet. Want dan vervalt mijn garantie namelijk...

Ik heb ook op de site gekeken Maar hier staat ook niet veel op...

En ik heb het geprobeerd in elk sleufje met de jumper
Maar tervergeefs. ook hier geeft die weer bij schijfbeheer aan HET APPARAAT IS NIET KLAAR.

Laatst bewerkt:
Check het in ieder geval even op een andere computer/laptop met die externe casing van je harddisk. Dan kun je in ieder geval 1 factor uitsluiten als er daar géén problemen zijn.

Ik heb je melding wel eens eerder hier op het forum gezien, maar weet even niet wat daaraan toendertijd gedaan is.

Tijs.

Ik hen nu geen andere pc tot mijn beschikking. Dus daarom kan ik het ook niet testen of die het wel goed doet ja/neee...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan