jusched.exe laat pc steeds niet afsluiten

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik hoop dat ik goed zit in dit onderdeel 'overige software'

Iedere keer als ik de PC (windows xp) Internet explorer, wil afsluiten, blijft ie hangen
en krijg ik een menuutje waar 'jusched exe' in genoemd wordt.

Vind dit niet via zoeken, weet niet waar het voor staat, volgens mij kan dit er helemaal af.

Wat is het en hoe verwijder ik het, want dit is heeel onhandig, moet nu iedere keer wachten en afsluiten via dat menuutje.

Ik heb het volgende bericht op het internet gevonden en het had bij diegene gewerkt

Hoi Yvan,

Bij het nazicht van een HJT-logfile ivm spyware laten wij dat altijd uitschakenen.
Het bestand controleert voortdurend of er op de site van Java updates beschikbaar zijn. Dit vinden wij zinloos, degene die het absoluut toch kunnen controleren kunnen dat ook manueel starten via het configuratiescherm.
Automatisch wil ook zeggen dat het je opstart procedure zal verlengen en het constant blijven mee draaien vertraagt je pc.

Download Codestuff Starter.zip (http://www.snapfiles.com/download/dlstarter.html). Extract het naar de map C:\Program Files\Codestuff Starter en maak vervolgens een snelkoppeling van C:\Program Files\Codestuff Starter\Starter.exe naar je bureaublad.

Start Codestuff Starter en in de tekstbalk kies je voor Automatisch Opstarten en mag je volgende items uitvinken:
c:\program files\java\jre1.6.0\bin\jusched.exe
Wil je dat later terug automatisch laten opstarten mag je dan terug aanvinken.

Succes, JOKE

Het is de updatefunctie van Java. Het controleert voortdurend of er updates zijn.
Ik persoonlijk vindt het zinloos, bij mij start de service ook niet mee op.
Met MSConfig kun je het uitschakelen.

Ga naar Start --> Uitvoeren en typ msconfig in en druk op Enter.
Ga naar het tabblad Opstarten en vink Jusched.exe.

NB: Als je wilt dat Java blijft zoeken naar updates, maar je de periode wilt veranderen, moet je binnen Java wat instellingen wijzigen. Weet het zo niet uit mijn hoofd.

Laatst bewerkt:
hartelijk dank, ik zie dat er wel heel veel dingen aangevinkt zijn als ik kijk...
Zijn er wellicht nog meer zaken die ik uit kan vinken?

NvCpl
NWiz
Soundman
NeroCheck
Run DL32
Sistrey
keyhook
en nog vele die ik niet kan knippen plakken...

Krijg je toevallig als je computer opstart nog meer meldingen, zoals rundll ofzo iets?

hartelijk dank, ik zie dat er wel heel veel dingen aangevinkt zijn als ik kijk...
Zijn er wellicht nog meer zaken die ik uit kan vinken?

NvCpl
NWiz
Soundman
NeroCheck
Run DL32
Sistrey
keyhook
en nog vele die ik niet kan knippen plakken...

Hier kun je alle opstartitems opzoeken.
Mocht je er daar niet uitkomen, vraag het gerust

Laatst bewerkt:
Dank, ik kan de PC weer snel afsluiten, een hele opluchting:thumb:

Ik krijg nu geen meldingen bij opstarten, een tijdje wel Nero...

Als ik bij Msconfig items weghaal onder de optie opstarten, dan geldt dit alleen voor opstarten en sluiten, dus eigenlijk kan ik niet veel misdoen. Of weer herstellen.

Ik zal het rijtje eens doorlopen en opzoeken in de library, het belangrijkste probleem is in ieder geval opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan