justtemplates.com

• Onderwerp starter Onderwerp starter buick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Ik heb hier een comp waar alle pagina's worden omgeleid via justtemplates.com.

Zelfs als ik google.com wil opzoeken krijg ik een fake 404 pagina die via justtemplates, later doorstuurt naar een versie van google die op hun site staat.

Ik hev Avast antivirus laten lopen zonder resultaat.
Ook de nieuwe spybot geeft geen melding.

Verder tcp-ip settings gecontroleerd en gekeken of er een andere dns was ingesteld. Dit is niet zo.

Ook de HOST file bevat alleen de 127.0.0.1 melding

in de registry niets verdachts kunnen vinden bij run en iNternetExplorer/main

het register gescanned op de url justtemplates zonder resultaat.

Iemand een idee hoe dit te verwijderen ?

Nico

hmm... ik zou zweren dat ik hier een reply op geplaatst had. Kennelijk alleen op 'bekijken' geklikt :)

Maar goed ,

Het betreft een comp van vrienden waar hijackthis niet op geinstalleerd was. Omdat de meeste sites worden omgeleid heb ik dat ook niet geinstalleerd.

Inmiddels ben ik erachter dat het gaat om de volgende progs:

nstask32.exe
win32sockdrv.dll

Volgens een zoektocht met Google zou het om, een virus/trojan gaan maar de scanner herkent ze niet (Norton/avast/spybot allen met laatste updates)

De progs verwijderen vanuit windows lukt niet omdat ze in gebruik zijn. Als ik in veilige modus de bestanden verwijder zijn die directy na restart weer terug.

Ook komen er in de hele registry geen verwijzingen voor naar de programma's, wat het nog onduidelijker maakt.

Ik zal van de week met behulp van een opstartdiskette proberen de bestanden te verwijderen en ook nog eens alle inifiles doorlopen, systeemherstel resetten en kijken
of dat iets helpt.

Vooralsnog een hardnekkig iets :(

Hijack this op een floppy zetten en die pc scannen.
Daarna het log weer op de floppy zetten en op Helpmij.nl plaatsen in de topic daarvoor.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan