jvc th-sw8

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruimeltje

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Mijn home-cinema systeem (jvc th-sw8) speelt van de een op de andere dag geen gebrande dvd's meer af. Bij een pas gebrande dvd geeft hij aan : cannot play this disk. Ik dacht eerst dat mijn dvd brander (die in de computer dus) stuk was, omdat hij bij drie achtereenvolgende brandsessie's het zelfde probleem gaf. Ook speelt hij eerder gebrande dvd's als ook originelen en audio cd's wel goed af. Als ik echter de 'probleem dvd's' in mijn dvd speler in de auto stop, doen ze het wel. Vandaar dat ik het probleem toch zoek bij mijn home cinema systeem. Heeft iemand enig idee ??

Groetjes,

Kruimeltje

Zou het kunnen dat je per ongeluk de regiocode van je dvd brander gewijzigd hebt?
[Zie: deze computer > eigenschappen > apparaatbeheer > hardware > dvdbrander > regio]
Dit kan soms ook bij het updaten van de firmware van de speler gebeuren...

Ingestelde regio moet regio 2 zijn...
Die JVC [tenzij je hem hebt "gemodificeerd"] geeft deze mededeling o.a. als de regio instelling van de dvd niet overeenkomt met die van de speler...

linux

hmzz, kan me niet herinneren dat ik de regiocode van mijn brander veranderd heb. Maar ik zal eens kijken of ik iets hierover kan vinden. Ik gebruik namelijk Linux ipv Windows.

Groetjes,

Kruimeltje

vreemd

Hallo,

Ik heb even wat testjes gedaan met betrekking tot het bovengenoemde probleem. De regiocode van de dvd-brander is ongewijzigd. Ook heb ik de mediacode van de eerder gebrande dvd's vergeleken met de laatst gebrande dvd's. Die is in beide gevallen gelijk, en nu het vreemdste, ik heb ook de film gebrand op een dvd +rw van het merk tdk, en voila de film doet het ook op mijn jvc. Ik snap er nu niks meer van. Als er iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Groetjes,

Kruimeltje

verplaatsen

Hoi, ik ben even aan het uitvogelen geweest. Ik heb een ander merk dvd's geprobeerd, maar die geven ook op de jvc een probleem. Omdat RW's het wel doen op mijn jvc, vermoed ik dat er iets niet in orde is met de laser van de dvd brander (NEC 1300-A). Ik ga het probllem dus opnieuw voorleggen in de sectie hardware, en deze topic is bij deze gesloten.

Groeten,

Kruimeltje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan