JVC videocamera kent computer niet.

• Onderwerp starter Onderwerp starter heza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

heza

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
We hebben een film gemaakt van onze vakantie met een JVC video-camera GR_D320E.
Je bent daar een speciale snoertje voor nodig een zg. DV kabel. (heb ik aangeschaft).
Bij het inpluggen van de camera in de computer, herkent de comp. de camera niet.
Nu las ik op internet dat het kan zijn dat JVC niet overweg kan met een VIA wirelesskaart maar dat dat er 1 van TRUST moet zijn. Dat begrijp ik niet helemaal want onze vorige camera (ook JVC) deed het wel. (maar wel met een ander kabeltje). Ook dat kabeltje geprobeert,en USB, maar nopppes, geen herkenning.
Ook heb ik op mijn DVD recorder aangesloten om hem rechtstreeks op een schijfje te branden maar tevergeefs.
Afspelen op TV lukt wel. (met de tulp stekkertjes)
Wie weet raad?

We hebben een film gemaakt van onze vakantie met een JVC video-camera GR_D320E.
Je bent daar een speciale snoertje voor nodig een zg. DV kabel. (heb ik aangeschaft).
Bij het inpluggen van de camera in de computer, herkent de comp. de camera niet.
Nu las ik op internet dat het kan zijn dat JVC niet overweg kan met een VIA wirelesskaart maar dat dat er 1 van TRUST moet zijn. Dat begrijp ik niet helemaal want onze vorige camera (ook JVC) deed het wel. (maar wel met een ander kabeltje). Ook dat kabeltje geprobeert,en USB, maar nopppes, geen herkenning.
Ook heb ik op mijn DVD recorder aangesloten om hem rechtstreeks op een schijfje te branden maar tevergeefs.
Afspelen op TV lukt wel. (met de tulp stekkertjes)
Wie weet raad?

En als je met een montage programma probeert de filmpjes op je computer te krijgen ?

Dank voor je reactie.

De camera is reeds retour naar de rechtmatige eigenaar.
Een vriend heeft de film op een DVD-RW gebrand, maar onze computer kan dit niet openen. Ook op de DVD recorder beneden doet hij niets.
In de verkenner geeft hij aan dat de DVD leeg is. Volgens viend, staat de film er wel degelijk op.
Weet jij hier een oplossing voor?

Film staat op DVD

Misschien kunt U even kijken of dat de DVD het op een andere computer staat;):)

Nee, lukt ook niet.
Heb het op 2 laptops en 2 grote computers geprobeerd.

Zat er een cd bij de camera van JVC (waarschijnlijk bestuuringssoftware):)

Dank voor je reactie.

De camera is reeds retour naar de rechtmatige eigenaar.
Een vriend heeft de film op een DVD-RW gebrand, maar onze computer kan dit niet openen. Ook op de DVD recorder beneden doet hij niets.
In de verkenner geeft hij aan dat de DVD leeg is. Volgens viend, staat de film er wel degelijk op.
Weet jij hier een oplossing voor?

Moet je je DVD niet finaliseren of afmaken ?

Edit : Ik bedenk me net , probeer het eens op een DVD-R

Misschien ligt het aan het feit dat je dvd herschijfbaar is.

Laatst bewerkt:
Dat kan niet,want de camera is niet meer in mijn bezit,plus de dvd op een DVD-R branden lukt ook niet omdat de DVD-RW niet wordt herkend.

Vriendelijke groeten

Finialiseren kan dat nu ook nog?????????????????????????

Dat kan niet,want de camera is niet meer in mijn bezit,plus de dvd op een DVD-R branden lukt ook niet omdat de DVD-RW niet wordt herkend.

Vriendelijke groeten

Dat snap ik niet helemaal. Je kunt niet branden op DVD-R omdat DVD-RW niet word herkend. Dan zou je toch juist op DVD-R kunnen branden ?

Finialiseren kan dat nu ook nog?????????????????????????

Als je nou eens je DVD-RW inhoud naar de PC sleept , en het dan op een DVD-R brand dmv Nero . Misschien dat dat wel zal helpen.

Laatst bewerkt:
Sorry voor het late reageren.

De vakantie film die op een DVD-RW gebrand is kan niet door onze computer ingelezen worden. Wel zijn we nu zo ver dat er MPG bestanden (3) en BUP VOB en IFO bestanden op de harde schijf staan. Die willen we graag in moviemaker hebben staan om ze te bewerken, maar je raad het al, dat lukt niet.
Heb het programma SUPER van internet gehaald om te converteren, maar weet niet hoe dat moet.

GELUKT. Heb de film naar een externe schijf gecopieerd, de goede codec erbij gehaald, en voila, op moviemaker gezet.

Dank voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan