König voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik heb zo'n drie jaar geleden mijn Pentium 4 machine laten repareren bij de lokale pc boer. De zoveelste Trust voeding was weer eens omploft. Die had die pc boer er een paar maanden geleden voordat ie omplofte erin gezet toen er nog een Trust voeding omploft was. De pc heeft toen ook een nieuw moederbord en HDD gekregen. Maar dat doet er niet zo toe.

Er zit nu een König 470 watt voeding in. Deze geeft nette voltages aan. Maar nou vraag ik me af: is König een goed en betrouwbaar merk? Ik kan er namelijk weinig over vinden. Ook niet hier op het forum.

Alvast bedankt :P

Ohw. Da's stom:confused:. Weet je toevallig of het een B-merk of een C-merk is?

Met B-merk bedoel ik redelijk en met C-merk bedoel ik slecht tot zeer slecht (zoals Trust:P).

Ik denk dat die onder c-merk valt. In ieder geval vind ik dat je altijd voor een a-merk moet gaan als je pc je lief is.

Bedankt voor het antwoord :D. Ik ben inmiddels een stuk wijzer. Mochten de voltages te hoog of te laag worden, knikker ik die König voeding eruit.

Die König voeding had die lokale PC boer er ook ingezet toen. Ik had daar toen niets over te zeggen. Hij zou het wel fixen. Daar kom ik dus ook niet meer.

Sinds twee jaar repareer ik m'n PC's zelf. Deze PC is nog van de ouwe lichting ;).

Tja, König maakt ook niets zelf net zoals Trust, die laten het maken en verkopen het onder eigen naam, made in China dus.
Heel soms is het redelijk spul maar meestal zooi.

Inderdaad, het komt allemaal uit één fabriek in China rollen :(.

Ik begin toch een beetje te twijfelen aan mijn voltages nu. Ik post ze wel even. De voltages en temperaturen zijn gemeten met een programmaatje dat ik van ASUS bij mijn moederbord kreeg: PC PROBE II. Ook even handig om de specificaties erbij te zetten :P.

Specificaties:
Code:
ASUS K5KPL-AM IN/GB
Intel Pentium 4 517 @ 2.93 GHz
2 GB RAM
Intel GMA X3100 256 MB
400 GB HDD Seagate
10 GB HDD Seagate
Windows 7 SP1 Ultimate 32-bit
Het is een cheapie computertje, maar hij hoort erbij als RDP-server. Maar hij staat niet dagenlang aan ofzo. Meestal 1 of 2 uur per dag.
Voltages en temperaturen
Code:
Vcore - 1.39 volt
+3.3 - 3.36 volt
+5 - 5.12 volt
+12 - 11.93 volt
CPU temp.: 33 graden
CPU FAN: 2454 RPM
Verder zit er voor de koeling ook nog een caseFAN in die direct aangesloten zit op de voeding.

Zien de voltages er nou wel of niet netjes uit:rolleyes:?

Laatst bewerkt:
Dat is goed om te horen:P. Vraag is opgelost:D!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan