• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

'k Geraak er niet uit met de ALS-functie !

Status
Niet open voor verdere reacties.

sofiake

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Ik heb een bestandje met 2 werkbladen.
Op het eerste werkblad vb :

1/apr 901
2/apr 913,5
3/apr 939,5
4/apr 922,75
7/apr 942
8/apr 927,75

op het tweede werkblad wil ik een formule
dat als vak a1 = 1 /apr (dus bovenste uit kolom 1 van werkblad 1) dat het dan 901 wordt (dus bovenste uit kolom 2 van werkblad 1)
als vak 1 = 2/apr (dus vak 2 uit kolom 1 van werkblad 1) dat het dan 913.5 wordt (dus vak 2 uit kolom 2 van werkblad 1)
en zo verder ...

ik heb geprobeerd met als-functie en dan verschillende als-functies achter elkaar , maar lukt me niet !
Ik wil dus in het 2de werkblad enkel de datum invullen, en dat dan automatisch de gegevens van dezelfde lijn (in andere kolom) mee over genomen worden in werkblad 2, daar komt het op neer.

iemand meer ervaring ermee ??

Alvast bedankt !

Dat is het makkelijkste met VERT.ZOEKEN
Als je even zoekt op dit forum zal je genoeg voorbeelden vinden.

Ik heb gebruik gemaakt van verschuiving maar er zijn meerdere mogelijkheden.

In bijgevoegd bestand staat in de A-kolom van blad 1 een rij datums met ernaast getallen.
In cel A1 van blad2 kun je een datum kiezen uit Blad1 en vervolgens zie je het getal wat erbij hoort.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Allemaal alvast bedankt !
Ik heb even gezocht in de help functie van mijn excel maar vind daar niks in terug van verticaal zoeken ?!
Hier op de site zijn de dingen die ik vind precies al voor gevorderden :-)

Ik zoek nog even verder ..

Allemaal alvast bedankt !
Ik heb even gezocht in de help functie van mijn excel maar vind daar niks in terug van verticaal zoeken ?!
Hier op de site zijn de dingen die ik vind precies al voor gevorderden :-)

Ik zoek nog even verder ..

Stuur anders een voorbeeld bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan